۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹

مقدم مطرح کرد؛

ویژه برنامه‌های هفته خانواده تا ۱۶ تیر ادامه دارد

ویژه برنامه‌های هفته خانواده تا ۱۶ تیر ادامه دارد

رئیس فرهنگسرای خانواده گفت: ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف اهمیت و عظمت ساختار خانواده از ۱۱ تیر آغاز شده و تا ۱۶ تیر در فرهنگسرای خانواده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه‌های هفته ملی خانواده با هدف ارتقای کیفیت زندگی، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای نشاط در خانواده‌ها به میزبانی فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

شیوا مقدم رئیس فرهنگسرای خانواده درباره برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته خانواده گفت: با توجه به اهمیت و عظمت ساختار خانواده از نگاه قرآن به منظور ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور بر پایه الگوی اسلامی «هم اندیشی بانوان مدیر و فعال قرآنی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: نوجوانی را می‌توان مهمترین دوره‌ زندگی هر فرد دانست که ویژگی‌های رشدی آن می‌تواند بـر اختلالات روانی رفتاری فرد در آینده اثر بگذارد همچنین مسائل خانواده و نوجوانان در جامعه ما از حساسیت زیادی برخـوردار اسـت، خـانواده بـه عنوان یک عامل اساسی برای حفظ سلامت جامعه محسوب می‌شود، علاوه بر این، خانواده به عنوان یک واحد زیستی_اجتماعی در جهت تربیت و پرورش ابعـاد مختلـف روحـی_روانـی و رشد عاطفی مطلوب اعضاء جدید جامعه که کودکان و نوجوانان هستند نقـش اساسـی ایفا می‌کند، بنابراین کتابچه «نوجوانانه» به منظور معرفی کتاب های مرتبط با حوزه نوجوانان و خانواده در هفته ملی خانواده منتشر می شود.

مقدم گفت: همایش «خانواده خشنود» با سخنرانی اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده با اعطای گواهینامه معتبر ویژه متخصصان و علاقه مندان حوزه سلامت و خانواده همزمان با هفته ملی خانواده برگزار می شود. همایش «خانواده دوست داشتنی من» با حضور خانواده شهرداری منطقه شش در یک فضای صمیمانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: دستیابی به یک خانواده ایده آل و سالم به عنوان پایه‌های یک جامعه سالم لازم است همه اعضای خانواده و بویژه زن و شوهر نقش خود را به درستی ایفا کنند و لازمه خانواده ایده آل، تربیت صحیح و اصولی کودک است به همین منظور کارگاه‌ «خانواده سالم» از دیگر برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است. نمایش «ریشه درخت» و نمایشنامه خوانی «من و پدرم» به کارگردانی زهرا جربان با هدف گسترش فرهنگ آرامش و مهربانی در سالن نمایش فرهنگسرای خانواده اجرا می شود.

رییس فرهنگسرای خانواده گفت: کنسرت موسیقی خانواده به سرپرستی شاهرخ شیردوست از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته ملی خانواده است.

روز ۲۵ ذیحجه از سال ۱۳۸۶ به عنوان روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شأن اهل بیت پیامبر (ص) است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نام گذاری شده است.

کد خبر 6154832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha