۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی:

برگزاری نشست های میز نماد به صورت مستمر در خنداب ضروری است

برگزاری نشست های میز نماد به صورت مستمر در خنداب ضروری است

خنداب - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت:برگزاری نشست های میز نماد به صورت مستمر در راستای تقویت نظام مراقبت اجتماعی در شهرستان خنداب ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند، بعداز ظهر سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان خنداب گفت: اهمیت سلامت روان افراد در جامعه از بسیار بیشتر از سلامت جسم است که می‌طلبد مشاوره و مداخله در حوزه روان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی همچون خودکشی قابل کنترل است، افزود: پایش وضعیت روان افراد جامعه و اقدامات درمانی و مراقبتی، نقش مهمی در پیشگیری و کاهش این آسیب دارد که شاهد این مدعا تجربه موفقی است که سالهای گذشته در یکی از شهرستان‌های استان مرکزی داشتیم و با تعامل، هم افزایی و مشارکت دستگاه‌های متولی امر، آمار خودکشی به صفر رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از اقدامات ارزشمندی که طی سنوات اخیر در آموزش و پرورش انجام شد، اجرای طرح میز نماد بود که آسیب‌های دانش آموزان که منشأ عمده آن خانواده بودند جهت بررسی و حل مساله در این میز مطرح و راهکارهای ویژه ای برای حل آن مشکلات ارائه می‌شد که لازم است در شهرستان‌های استان به نسبت موارد مطروحه، حداقل ماهی یک نشست میز نماد برگزار شود و این مهم در شهرستان خنداب نیز به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

خیرمند در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فرهنگ سازی مشاوره‌های پیش از ازدواج، گفت: در شهرستان‌هایی که بافت سنتی در آن حاکم است و جامعه روستایی غالب بر زندگی شهری است، اهمیت مراجعه به مشاور نه تنها در جامعه نهادینه نشده است بلکه از دید افراد، موضوعی قبیح و بی اهمیت است که حل این موضوع نیاز به فرهنگ سازی اصولی و مستمر دارد.

وی تاکید کرد: متأسفانه در جوامع سنتی این موضوع جدی گرفته نمی‌شود و حتی افراد از آن دوری می‌کنند در حالی که این امر نقش مهمی در پیشگیری اولیه از آسیب طلاق دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: همچنین جاده‌های شهرستان خنداب به علت کثرت روستاها، همه روزه و در طی تمام ساعات شبانه روز محل گذر ماشین آلات کشاورزی و افراد بومی است که از موتور سیکلت برای عبور و مرور خود استفاده می‌کنند که این امر خطرات فراوانی را به دنبال دارد که پیشگیری از آن باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

خیرمند ادامه داد: فرهنگ سازی نظیر تشویق افراد به استفاده از کلاه ایمنی نقش مهمی در پیشگیری از اتفاقات ناگوار جاده‌ای دارد.

وی افزود: گاهی استفاده از یک شبرنگ در ماشین آلات کشاورزی و برطرف کردن عیوب وسیله نقلیه همچون چراغ‌ها، می‌تواند مانع از بروز یک فاجعه و از دست رفتن جان یک هم وطن شود.

کد خبر 6154963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha