۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۴

پزشکیان نسبت خود را با دولت اصلاحات مشخص کند

پزشکیان نسبت خود را با دولت اصلاحات مشخص کند

اصفهان - یک کارشناس اقتصادی گفت: پزشکیان باید در زمان باقی مانده از انتخابات به ویژه در مناظره پایانی صراحتاً نسبت خود را با دولت اصلاحات و عملکرد اجرایی که در آن دولت داشته را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا گلچین بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع جوانان اصلاح‌طلب اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از ابزارها برای محکوم کردن پزشکیان انتصاب او به دولت روحانی است، اظهار کرد: فارغ از اینکه شخصیت آقای روحانی به عنوان یکی از اشخاص برجسته نظام جمهوری اسلامی ارجح‌تر از بسیاری از افراد دیگر است، عملکرد او در موضوعاتی مانند برجام قابل دفاع خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت روحانی مذاکرات را از ابتدای فعالیت خود جدی شروع کرد و در تیرماه ۹۴ سند اولیه برجام امضا شد؛ پس از آن نیز دو طرف شش ماه مشغول فراهم کردن مقدمات اجرای برجام بودند و تا در نهایت اردیبهشت ۹۷ ترامپ از برجام خارج شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در این زمان حدود پنج سال دولت مشغول اصلاح نظام اقتصادی و بهبود شاخص‌ها بود و نمی‌توان گفت هشت سال کشور را معطل مذاکرات کرد.

وی ادامه داد: انتقادی که به دولت روحانی وارد است به دوران بعد از برجام مربوط می‌شود که نقشه راه دوم در صورت خروج آمریکا از برجام نداشت و در آن وضعیت گیر افتاد.

گلچین خاطرنشان کرد: تورم در ابتدای دولت یازدهم یعنی سال ۹۲، ۳۶ درصد و پس از چهار سال ۷.۱ بوده است. همچنین میانگین تورم در دولت یازدهم ۱۶.۵ و در دولت دوازدهم ۲۶ درصد و متوسط رشد اقتصادی دولت یازدهم ۱.۳ و دولت دوازدهم ۱.۷ بوده است بنابراین این ادعا که رشد اقتصادی دوران هشت ساله دولت روحانی صفر یا منفی بوده از اساس درست نیست.

وی با اشاره به حضور بعضی وزرای دولت روحانی در ستاد پزشکیان، افزود: هرکسی در ستاد پزشکیان حضور دارد یعنی تفکر او را پذیرفته است نه اینکه عملکرد قابل دفاعی دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پزشکیان باید در زمان باقی مانده از انتخابات به ویژه در مناظره پایانی صراحتاً نسبت خود را با دولت اصلاحات و عملکرد اجرایی که در آن دولت داشته را مشخص کند.

وی اضافه کرد: میانگین تورم در دولت اصلاحات ۱۵.۷ بوده درحالی که در اهداف برنامه ۱۵.۹ قید شده بود. رشد سرانه ۴ درصد، نرخ بیکاری هدفگذاری در پایان سال ۸۳ که ۱۰‌.۳ درصد بوده و رشد اقتصادی نشان می‌دهد عملکرد دولت اصلاحات منطبق با برنامه و وضعیت اقتصادی مردم مناسب بوده است.

کد خبر 6154975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha