در یادداشتی پیش از حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای؛

شی جین‌پینگ: تغییرات تاریخی در جهان در حال وقوع است

شی جین‌پینگ: تغییرات تاریخی در جهان در حال وقوع است

رئیس جمهور چین امروز در یادداشتی پیش از حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد: تغییرات تاریخی در جهان در حال وقوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پکن با «سلطه‌ گرایی، سیاست زور و تقابل بلوک(ها)» مخالف بوده و از جهان چندقطبی حمایت می کند.

رئیس جمهور چین در مقاله ای با عنوان «چین و قزاقستان» که از سوی خبرگزاری «کازین فُرم» (Kazinform) منتشر شد، نوشت: در مواجهه با تغییرات بی‌ سابقه و تاریخی، طرف چینی همراه با طرف قزاقستانی آماده است تا در مواقع بحران فرصت‌ های جدیدی ایجاد کند و چشم‌ اندازهای جدیدی را بگشاید.

شی جین پینگ، در این خصوص ادامه داد که انتظار دارد سفر وی سنت حسنه دوستی چند صد ساله و همکاری همه جانبه با قزاقستان را افزایش دهد و همچنین برنامه های جدیدی را برای توسعه بیشتر روابط فیمابین در راستای منافع چین و قزاقستان ترسیم کند.

«شی» سپس در این یادداشت تاکید کرد که جدا از سفر رسمی وی به قزاقستان، در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) نیز که فردا و پس فردا (۳ و ۴ جولای) در آستانه برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور چین با قدردانی از ریاست قزاقستان بر سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد: هر دو کشور مواضع مشابهی در امور بین‌ المللی و منطقه‌ ای دارند، از اجرای مفهوم امنیت مشترک، یکپارچه و پایدار حمایت کرده و برای دستیابی به صلح و توسعه جهانی تلاش می کنند.

به گزارش آناتولی، انتظار می رود در نشست شانگهای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و سران چندین سازمان بین المللی حضور داشته باشند.

گفتنی است کاخ کرملین پیشتر اعلام کرده بود که رئیس جمهور روسیه در جریان برگزاری اجلاس شانگهای در آستانه در پایتخت قزاقستان با سرپرست ریاست جمهوری ایران و رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

کد خبر 6154986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha