۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۷

معاون وزیر نفت مطرح کرد:

اقدامات بزرگ برون مرزی در حوزه پالایشی توسط دولت سیزدهم انجام شد

اقدامات بزرگ برون مرزی در حوزه پالایشی توسط دولت سیزدهم انجام شد

اهواز - معاون وزیر نفت گفت: کارهای بزرگی در طول عمر دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های برون مرزی حوزه پالایشی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل سالاری ظهر امروز سه‌شنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های مسؤولیت اجتماعی پالایشگاه آبادان اظهار کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم در حوزه برون‌مرزی کارهای بزرگی انجام داده است از جمله این موارد نگاه فرامرزی به پالایش نفت کوره در ونزوئلا، تبدیل نفت خام به فرآورده‌های برای صادرات و فروش و همچنین جلب و توافق و اعتماد کشورها برای صادرات خدمات فنی و تجهیزات تولید داخل بود که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام مهندسی معکوس تجهیزات در حوزه دریای کارائیب و آمریکای لاتین، این اتفاق رقم خورده است.

به گفته وی، مجوزهای لازم اخذ شده و در دولت سیزدهم هم به وزارت نفت برای مشارکت در اجرای طرح‌های برون‌مرزی و صادرات فنی و مباحث نیروی انسانی اختیارات داده‌شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه به انتخاب شرکت پالایش نفت آبادان از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به‌عنوان سفیر پالایشی پرداخت و گفت: به پالایشگاه آبادان به‌عنوان نماد ملی کشور توجه شده است، بر همین اساس و با توجه به همجواری اش، سفیر جمهوری اسلامی در حوزه پالایش و پخش در کشورهای سوریه و عراق انتخاب شد تا روند مذاکرات، انجام مطالعات، ارائه خدمات مهندسی و آموزش نیروی انسانی در بیرون مرزها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی همچنین از اعطای اختیارات بیشتر به این شرکت برای ایفای نقش کارفرما در اجرای پروژه‌های خویش خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه منابع مالی از محل سود مازاد تولید شرکت پالایش نفت آبادان تأمین می‌شود، این اختیار به پالایشگاه آبادان داده‌شده است تا به‌جای دارا بودن نقش بهره‌بردار در نقش کارفرما ظاهر شود و بدون دغدغه و توقف روند اجرای کار پروژه‌ها کارهایی اعم از پیگیری جذب نیروهای انسانی در بخش دوم فاز ۲ و فاز ۴ را خود عهده دار شود.

سالاری، اجرایی شدن این امر را عاملی در ایجاد امنیت شغلی و ایجاد انگیزه بیشتر دانست.

وی همچنین از تلاش برای فراهم کردن زمینه فروش فرآورده‌های پالایشگاه آبادان خارج از بورس خبر داد و اظهار کرد: در تلاش هستیم که مجوز لازم برای عرضه و فروش محصولات پالایشگاه مازاد بر تولید خارج از بورس را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه به موضوع تأخیر در اجرای پروژه احداث پالایشگاه خوزستان اشاره کرد و گفت: مصوبه این پروژه در مجمع شورای اقتصاد باطل‌شده بود که در دولت سیزدهم این مجوز احیا، از لیست واگذاری خارج و با سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای آن رایزنی شد و در صورت حل‌وفصل شدن موضوع در شورای اقتصاد، این پروژه نیز پیگیری می‌شود.

سالاری به رفع ناترازی ها، اصلاح سامانه هوشمند سوخت، صدور سه میلیون کارت سوخت و بومی‌سازی دانش ساخت دستگاه‌های کارت‌خوان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در بحث پالایش و پخش اشاره کرد.

کد خبر 6155042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha