۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۶

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی:

انتخابات مایه بصیرت افزایی / برجام اشتباهات فراوانی داشت

انتخابات مایه بصیرت افزایی / برجام اشتباهات فراوانی داشت

بهشهر_ رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: انتخابات بصیرت افزایی است تا راه را از چاه بشناسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد لاریجانی شامگاه سه شنبه در بین هواداران سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد محمدیه و در جمع جبهه انقلاب بهشهر اظهار کرد: انتخابات از برکات انقلاب است و انقلابی است که ساختار منطقه را عوض کرد و تجربه جدید به دنیا عرضه کرد.

وی افزود: انقلاب ما عقلانیت اسلامی منبعث از مکتب اهل بیت بوده که دشمنان را مضطرب کرد و امروز قوه تأثیرگذار در منطقه و موجب افتخار اسلام است.

لاریجانی گفت: انتخابات نام مدنی از دستاوردهای انقلاب است که مردم هر چند وقت یک‌بار یکی از بازوان ولایت را انتخاب می‌کنند و مشروعیت اصلی دستگاه‌ها و قوای ما با ولایت است و مشارکت مردم برکات فراوان برای بصیرت دارد.

وی یادآور شد: انتخابات بصیرت افزایی است تا راه را از چاه بشناسیم و حضور در انتخابات نصرت الهی است.

لاریجانی با بیان اینکه مشارکت عزت آفرین است و دشمن را ناکام‌می کند، خاطرنشان کرد: انتخاب درست شما میوه این انتخابات است و در انتخاب رئیس جمهور هر چه دقیق‌تر باشیم جایزه بیشتر داشته و موجب پیشرفت کشور و قوت انقلاب شدیم.

وی افزود: ما پاسدار شهدا و فداکاران انقلابیم و آنچه در مناظرات گفته شد کافی است به برخی گفته‌ها توجه کنیم که به هر دو نفر کاندیدا ارادت دارم و سعید جلیلی را مدت مدیدی است می‌شناسم که از نیروهای مستعد و باهوش و توانمند است.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضائیه اظهار کرد: دستاورد انقلاب عظیم است و در میدان علم فضایی و دفاعی توانمندی و در فن آوری و کمک به مناطق محروم که می‌گویند مغفول است و رئیس جمهور ما چندین بار به سیستان و بلوچستان و خوزستان و کردستان رفته‌اند.

وی یادآور شد: راه شهید رئیسی درست است و و اگر خداوند مقدر می‌کرد ادامه داشت، دستاورد عظیمی داشتیم.

مسأله مهم کشور اقتصاد است

لاریجانی گفت: مساله مهم کشور ما اقتصاد است و نظم اقتصادی کشور ما معقول نیست و رهبری فرمودند کلید حل مساله، تولید است که با کمک مردم انجام شود و پزشکیان معتقد است که مشکل ما تحریم است و با مذاکره و دیپلمات توانمند و آشتی با دنیا برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم‌ما بدبخت نیستند و تنش اقتصادی در همه کشورها وجود دارد، ما در جنگ بیشترین فشار را دیدیم اما بدبخت نبودیم و سعید و خوشبختیم و تحریم توسط آمریکا از ابتدای انقلاب بوده و هست.

لاریجانی با عنوان اینکه آمریکا و غرب مسؤول تحریم‌ما هستند که تجاوز به حقوق ملت ماست، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید آنچه در اختیار او است انجام دهد.

برجام اشتباهات فراوانی داشت

وی گفت: بد و خوب برجام گذشت و روش غلطی بود که اشتباهات فراوان داشت و دیپلمات دچار خطای حرفه‌ای شد و هر چه بود، گذشت و برای برجام بها دادیم و طرف مقابل کاری نکرد و قبول داشتن و نداشتن برجام گذشت و ما امضای خود را قبول داریم و مذاکره ما برای حقی است که دادیم.

لاریجانی افزود: ما باید کاری که دست مان است انجام دهیم و استراتژی شهید رئیسی این است که تلاش کنیم تحریم‌ها را کم اثر و بی اثر کنیم.

جلیلی چیزی که نادرست است را هرگز بیان‌نمی کند

وی یادآور شد: باید به مردم آنچه هست را بگوییم و جلیلی چیزی که نادرست است را هرگز بیان‌نمی کند.

لاریجانی با اشاره به مقاومت عمق استراتژیک ایران خاطرنشان کرد: موجب سربلندی ایران و دشمنی از مرزهای ماست.

وی افزود: ما رئیس جمهور درددل کن‌نمی خواهیم‌، رئیس جمهوری می‌خواهیم که برنامه ارائه کند و مشکلات را برطرف کند.

لاریجانی گفت: بیش از دو دهه جلیلی را می‌شناسم و با حوصله ایران را پایش کردند و رده‌های مختلف مشکلات کشور را علامت گذاری کرده و راه حل خوب توسط تیم کارشناسی ارائه دادند که برخی ادامه راه شهید رئیسی است.

وی گفت: مازندران کم شانس و محروم است و مدیران قوی نداشتیم و مسافرخانه نیست.

لاریجانی اظهار کرد: مازندران دارای نیروهای توانمند علمی و فنی است و یکی از مباحث مهم کشاورزی مازندران است که در امر برنج و گندم تلاش فراوانی توسط شهید رئیسی انجام شد و برنج حیات ماست و خدمت بزرگی بود.

وی افزود: شهید رئیسی راهی را شروع کردند جلیلی ادامه می‌دهد و نباید فرصتی را از دست دهید و باید پیام برسانید و مردم را توجیه کنید که انتخاب مهم برای کشور و منطقه است و کشاورزی حیات ماست و ما لیاقت حیات و بقا داریم.

لاریجانی با بیان اینکه در کشورمان رضاخان با زور چادر از سر زنان‌مامی گرفت و پشت آن انگلیس بود که اسلام را تهدید می‌دانست، یادآور شد: امروز ترویج بی حجابی با قدرت نرم بیشتر در حال انجام است و پول می‌دهند تا بی حجاب باشند و حتی آدم‌کشتند و پشت همه اینها آمریکاست که مکتب امام حسین (ع) را بیشترین تهدید دیدند و تلاش کردند تا اعتقادات مردم را پایین آورند که البته کوتاهی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: رهبری بارها در مورد تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی هشدار دادند و کاری نکردند.

وی افزود: نمی‌گوییم تو سر بی حجاب بزنند، اما باید قانون اجرا شود، هر کشوری برای حجاب حدود دارد و آنچه بر خلاف عفت عمومی باشد، قابل قبول نیست و باید به فرهنگ خود علاقمند باشیم.

وی گفت: قانون حدود برهنگی را اگر قبول ندارید باید کاری کنید که قانونی بیاورید که عوض شود و قانون نباید شکسته شود، هر قانونی پشتوانه اش پلیس است.

وی یادآور شد: ما با استدلال جلیلی را قبول داریم و در این مناظرات در مورد پول نفت زیاد گفته شد مگر جلیلی مسؤول برنامه بودجه است؟ این پول حساب و کتاب دارد و دقیق است و کدام‌محموله نفتی رفته و پول نگرفتیم.

لاریجانی گفت: پاسخ دندان شکن در جمعه داریم و باید پاسخ عظیمی داریم که بلی دنیا را متحیر کنیم و بگوییم‌مردم پای انقلاب خود هستند..

کد خبر 6155058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha