۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۳۹

استاد اقتصاد سیاسی:

حکومت دلار در مملکت آسیب‌آفرین است/پایان دوران کاسبی تحریم‌ها

حکومت دلار در مملکت آسیب‌آفرین است/پایان دوران کاسبی تحریم‌ها

اردبیل- عضو هیأت علمی پژوشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: حکومت دلار در مملکت آسیب‌آفرین است و باید به حاکمیت دلار پایان دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یاسر جبرائیلی شامگاه سه‌شنبه در جمع هواداران سعید جلیلی در اردبیل، اظهار کرد: ۱۵ تیرماه اجازه نخواهیم داد تا دشمن رئیسی رأی بیاورد چرا که عده‌ای می‌خواهند راه خدمتگزاری شهید آیت‌الله رئیسی این کشور برای همیشه بسته شود.

وی تصریح کرد: هر چند پزشکیان آدم خوبی است و به قرآن و نهج‌البلاغه اعتقاد دارد اما اسیر دست افرادی شده که نمی‌خواهند این مملکت روی پای خود ایستاده و عزتش حفظ شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: دیگر دوران برجام، اف. ای. تی. اف و تحریم‌ها به سر آمده و ایران هیچ وقت به دهه ذلت‌بار ۹۰ باز نخواهد گشت و ملت اجازه نخواهد داد تا دوباره دوران خفت بار وابستگی کشور به غرب تکرار شود.

جبرائیلی افزود: آنهایی که مدعی بودند بدون برجام تجارت خارجی رونق نمی‌گیرد امروز باید به صادرات ۱۲۰ میلیارد دلاری در کشور اذعان کنند چرا که در زمان برجام این رقم کمتر از ۹۸ میلیارد دلار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وابستگان به غرب در دولت روحانی احساس می‌کردند که بدون آمریکا و اروپا نمی‌توان حتی یک روز دوام آورد در حالی که ایران اسلامی ما از آن دوران سخت عبور کرد و نه تنها تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم بلکه امروز با خودباوری، حقانیت خود را ثابت کردیم و دنیا فهمید که ما هیچ وقت وابسته به برجام و یا اف. ای. تی. اف نیستیم.

جبرائیلی اضافه کرد: ما امروز به راحتی نفت می‌فروشیم و برخلاف ادعای دوستان پزشکیان نه تنها نفت را مفت نمی‌فروشیم بلکه به قیمت واقعی عرضه کرده و با شکستن تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ما روزافزون در حال افزایش است.

وی بیان کرد: حکومت دلار در مملکت ما بزرگترین آسیب‌ها و دغدغه‌های اقتصادی را به همراه داشته و این واقعیت تلخ باید به نقطه پایانی برسد چرا که منابع کشور را نمی‌توان با دلار معامله کرد.

جبرائیلی در ادامه سخنان خود یادآور شد: متأُسفانه در داخل نیز با دلار کالاها جابجا شده و حتی گرانی خودرو و تجهیزات و امکانات آن به خاطر مواد اولیه وارداتی با قیمت دلار است که ضرورت دارد به سلطه دلار در این کشور پایان داده شود.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: متأسفانه درآمد ملت ایران با ریال ولی خرید و فروش آن با دلار انجام می‌شود و این رویه غلط دولت روحانی و همدستان او است در حالی که سعی جلیلی با شکستن این شرایط تلاش خواهد کرد تا درآمد ریالی هزینه ریالی را نیز به همراه داشته باشد.

جبرائیلی گفت: هزینه ستاد تبلیغاتی پزشکیان توسط یک جریان سرمایه‌داری تقبل شده و ما اعلام می‌کنیم مردم ایران روز جمعه به رئیس جمهوری رأی نخواهند داد که وامدار جریان سرمایه‌داری باشد.

وی افزود: بعد از گذشت ۴۵ سال جمهوری اسلامی ایران به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شده و حتی در عرصه بین‌المللی نیز با حمایت از کشورمان مظلوم و گروه‌های جهادی و حزب‌اللهی سعی دارد تا حامی آنها باشد.

جبرائیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حاکمیت دلار آمریکا در اقتصاد ما مشکل اساسی است و ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با اتکا به توان خود بتوانیم از این آسیب جدی عبور کنیم.

این استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی اضافه کرد: در دوران برجام بسیاری از منابع درآمدی کشور در کره جنوبی، هند و سایر کشورها بلوکه شد و دلیل اصلی آن دولت گذشته بود.

جبرائیلی بیان کرد: تیم پزشکیان وزرای دولت روحانی هستند که در قالب زنگنه، آخوندی و اردکانیان مخالف تولید مسکن، توسعه نیروگاه و پالایشگاه بوده و علاقه‌مند به ادامه تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران هستند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید امروز به یاد داشته باشیم که دوران کاسبی تحریم‌ها تمام شده و دیگر ایران با خنده و یا اخم آمریکا تغییر چهره نمی‌دهد و هیچکس جرأت نگاه چپ به ایران را ندارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران را با توان موشکی در ماه‌های اخیر یادآور شد و تصریح کرد: اگر در هشت سال دولت روحانی بودیم حتی امکان قدرت‌نمایی با موشک نیز نبود و کشور ما دچار ذلت می‌شد و روز جمعه ایرانیان اجازه نخواهند داد تا به دوران ذلت گذشته برگردیم.

کد خبر 6155103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha