۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸

راسکاموس اعلام کرد؛

راه آمریکا و روسیه در فضا جدا شد

راه آمریکا و روسیه در فضا جدا شد

راسکاموس روسیه تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ میلادی به عنوان ایستگاه فضایی جدید خود در مدار زمین یک هسته ۴ ماژولی بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یوری بوریسف رییس سازمان فضایی روسیه همراه مدیران ۱۹ شرکتی که در ساخت ایستگاه جدید همکاری می کنند جدول زمانی را برای احداث آن امضا کرد.

این آژانس برنامه های خود برای پرتاب یک ماژول علمی و انرژی در ۲۰۲۷ میلادی را نیز تایید و اعلام کرد ۳ ماژول دیگر تا ۲۰۳۰ میلادی و ۲ مورد دیگر بین ۲۰۳۱ و ۲۰۳۳ میلادی اضافه می شوند. روسیه تاکنون با آمریکا و کشورهای دیگر در ایستگاه فضایی بین المللی شرکت بوده است.

در سال ۲۰۲۲ میلاد و در حالیکه ایستگاه فضایی بین المللی به پایان حیات عملیاتی خود نزدیک می شد، روسیه نیز برنامه های خود برای خروج از این پروژه و ساخت ایستگاه فضایی مخصوص خود را اعلام کرد. این کشور در ابتدا اعلام کرد در ۲۰۲۴ میلادی پروژه ایستگاه فضایی بین المللی را رها می کند اما سال گذشته به شرکایش اعلام کرد تا ۲۰۲۸ میلادی به همکاری ادامه خواهد داد.

راسکاموس درباره برنامه های خود برای احداث ایستگاه فضایی روسی اعلام کرد بوریسف علاوه بر زمانبندی طراحی و ساخت ماژول ها، تست پرواز نسل جدید کپسول سرنشین دار فضایی و ساخت موشک ها و زیرساخت های روی زمین را نیز تایید کرده است.

کد خبر 6155445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha