سری آیفون ۱۶ با یک تراشه یکسان عرضه می شود

سری آیفون ۱۶ با یک تراشه یکسان عرضه می شود

طبق گزارشی جدید به نظر می رسد اپل در سری تمام دستگاه های جدید آیفون ۱۶ از یک تراشه استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، طی ۲ سال گذشته اپل در مدل های آیفون پرو از تراشه های متفاوتی استفاده کرد. این شرکت قبلا در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز یکبار دیگر همین روند را در پیش گرفته بود. اکنون طبق گزارشی جدید اپل تصمیم دارد به شیوه استاندارد فعالیت خود بازگردد و تمام موبایل های سری جدید خود را با یک تراشه عرضه کند.

طبق تحلیل نیکلاس آلوارز از کدهای موجود ، هر ۴ مدل آیفون ۱۶ با یک تراشه سریAساخته می شوند. تحلیلگران متوجه شدند کد ۵ آیفون جدید با یک شناسه یکسان آغاز می شود که عبارتند از :iPhone۱۷,۱، iPhone۱۷,، iPhone۱۷,۳، iPhone۱۷,۴ و iPhone۱۷,۵.

خانواده آیفون ۱۶ احتمالا شامل ۴ مدل است بنابراین شناسه پنجم در اینجا احتمالا مربوط به سری بعدی آیفون باشد. ارقام اولیه در مدل نشان دهنده این واقعیت است که تمام مدل های آیفون ۱۶ همراه یک تراشه عرضه می شوند در غیر اینصورت شناسه مدل های پرو و غیرپرو متفاوت خواهد بود. در سال قبل هنگامیکه آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس عرضه شدند شناسه های آنها به ترتیب آیفون ۱۵.۴ و ۱۵.۵ بود. در حالی که شناسه آیفون ۱۵پرو و آیفون ۱۵ پرومکس در کدها آیفون ۱۶.۱ و آیفون ۱۶.۲ مشخص شده بود.

به طور خلاصه دو رقم نخست تراشه به طور معمول نشان دهنده تراشه آیفون هستند. به همین دلیل شناسه های تمام آیفون های مجهز به تراشه A۱۶ با ۱۵ و آیفون های مجهز به تراشه A۱۵ با رقم ۱۴ شروع می شد.

درهرحال از آنجا که سری آیفون ۱۶ با رقم ۱۷ شروع می شود احتمال زیادی دارد در تمام دستگاه ها از یک تراشه استفاده شده بود.

کد خبر 6155474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha