۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۷

کارشناس مسائل سیاسی:

افزایش قیمت بنزین برای جامعه تبعات دارد

افزایش قیمت بنزین برای جامعه تبعات دارد

شهرکرد-کارشناس مسائل سیاسی گفت: افزایش قیمت بنزین یک تبعاتی دارد که امروز کشور و مردم تحمل این افزایش قیمت را ندارند.

یزدان جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قیمت بنزین در کشور ما نسبت به حوزه خلیج فارس و به صورت جهانی پایین‌تر می‌باشد اما افزایش قیمت بنزین یک تبعاتی دارد که امروز کشور و مردم تحمل این افزایش قیمت را ندارند.

وی بیان داشت: اگر افزایش قیمت سوخت را داشته باشیم، باید منتظر یک تورم چند درصدی در کشور باشیم‌.

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: امروزه بنزین یک شاخصی برای مسائل اجتماعی جامعه می‌باشد، به عبارتی جامعه ما به دلیل مباحثی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد آمادگی افزایش قیمت بنزین یا حامل انرژی را ندارد.

وی مطرح کرد: افزایش قیمت بنزین یک شاخصی برای تحرکات اجتماعی می‌باشد که دشمن می‌تواند از آن سو استفاده کند، اثرات مهم‌تر افزایش قیمت بنزین، تورم است.

جلالی افزود: ما اکنون برای سوخت به مردم یارانه می‌دهیم، اگر افزایش سوخت داشته باشیم باید یارانه را جای دیگر هزینه کنیم و این موضوع باعث افزایش قیمت کالاهای دیگر نیز در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما آمادگی افزایش قیمت حامل‌های انرژی خصوصاً بنزین و فراورده‌های نفتی را ندارد، گفت: قیمت گاز، برق، … به مرور افزایش یافت، اگر دولت‌ها می‌توانستند افزایش قیمت را با شیب ملایم انجام دادند، اکنون دچار معضل نبودیم، افزایش قیمت باعث یک بحران اجتماعی در جامعه می‌شود.

کد خبر 6155475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha