۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸

در طول سه سال اخیر؛

حملات سایبری به سامانه های وزارت علوم دفع شد

حملات سایبری به سامانه های وزارت علوم دفع شد

وزارت علوم در راستای تحقق آموزش عالی هوشمند، تلاش برای تامین امنیت سامانه‌ها، سرویس خدمات هوشمند را شروع و برای انجام این کار «برنامه راهبردی ارتقاء امنیت فضای مجازی» را تدوین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام اداره کل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم این وزارتخانه، در راستای تحقق آموزش عالی هوشمند، تلاش برای تأمین امنیت سامانه‌ها، سرویس خدمات هوشمند را شروع، و برای انجام این کار «برنامه راهبردی ارتقا امنیت فضای مجازی» را تدوین کرد.

در این مسیر شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت علوم با حضور شخص وزیر علوم تشکیل شد فعالیت برای تقویت امنیت فضای مجازی و حفاظت از اطلاعات و آموزش عالی جدی‌تر شد در این مسیر همه دانشگاه‌ها ملزم شدند برنامه توسعه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی را تدوین کنند و طرح غربالگری امنیت فضای مجازی با همکاری مرکز ماهر انجام شد.

مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها آموزش دیدند و کارهای کارگاه‌های متعددی در این مورد برگزار شد، مانور بروز حادثه برگزار و زیرساخت داد و زیرساخت‌های مرکز داده تقویت شد.

امنیت سرویس‌ها و سامانه‌ها ارتقا پیدا کرد و به‌همین دلیل علی‌رغم این‌که در سه سال اخیر تعداد حملات سایبری به شبکه‌ها و سامانه‌های کشور به‌شدت افزایش پیدا کرده بود، ولی وزارت علوم در این‌مورد سربلند شد و حملات به سامانه‌های این وزارت‌خانه به‌خوبی دفع شد.

کد خبر 6155484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha