۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر:

مصرف سرانه آب در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است

مصرف سرانه آب در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مصرف سرانه آب در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح چهارشنبه در نشست همکاری مسئولان شرکت آب و فاضلاب و شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: توجه ویژه به امر تحقیقات در پیشبرد اهداف شرکت‌های آب و فاضلاب و لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت است.

وی افزایش دمای هوا و شدت گرما را زمینه افزایش مصرف آب در استان دانست و اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سرانه آب در استان بوشهر به‌صورت متوسط ۳۲۵ لیتر برای هر نفر در یک شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه الگو مصرف آب برای هر نفر ۱۶۰ تا ۲۲۰ لیتر تعریف شده است، گفت: بخشی از افزایش مصرف آب به‌دلیل شدت گرماست که باید صرفه‌جویی و مصرف بهینه در دستور کار همگان قرار گرفته شود.

وی از افزایش تولید آب در استان خبر داد و تصریح کرد: تولید آب از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بود که اکنون به ۱۰۵ هزار مترمکعب با افزایش ۳ برابری رسیده است.

ترویج الگوی بهینه مصرف آب و برق

عالی با بیان اینکه تولید، ذخیره، انتقال، شبکه‌های توزیع و مدیریت مصرف آب از ماه‌ها پیش طرح‌هایی برای آن برنامه‌ریزی و اجرا شد، ادامه داد: در حوزه آب دو مقوله تولید و مصرف وجود دارد که مصرف و استفاده از آب از مهم‌ترین چالش‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر است.

وی دانست و تصریح کرد: به منظور شناخت نیازهای آبفا و استفاده از ظرفیت و توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان، نیاز است جلسات بیشتری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تخصصی برگزار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس تکالیف ۱۰ گانه برای ارتقای بهره‌وری در موضوع بخشنامه وزیر نیرو، تبیین و ترویج الگوی بهینه مصرف آب و برق و الزامات آن با هدف افزایش بهره‌وری منابع از اولویت‌های شرکت آبفا استان بوشهر محسوب می‌شود که در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان باید به این مهم توجه جدی صورت گیرد.

عالی افزود: در خصوص بخش بهینه‌سازی تأسیسات شبکه‌ها و تجهیزات به منظور ارتقای بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف منابع، طرح بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ از جمله محورهای مهم برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

کد خبر 6155529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha