۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

نجفی:

جمهوری اسلامی ایران پیشگام مبارزه با تروریسم است

جمهوری اسلامی ایران پیشگام مبارزه با تروریسم است

معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشگام همکاری منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجفی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه در کنفرانس منطقه‌ای سازمان حقوقی مشورتی آسیا و آفریقا، اظهار داشت: امیدوارم کنفرانس حاضر اثربخش و موجب ابتکارات و ایده‌های کارآمد برای مقاصد و اهداف سازمان در زمینه حقوق بین الملل ناظر بر پیشگیری و مبارزه با تروریسم باشد.

وی افزود: پدیده شوم تروریسم تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی است. تروریسم با وارد آوردن خسارات مادی فراوان به بی ثباتی در کشورهای دنیا به ویژه غرب آسیا و مناطقی از آفریقا دامن زده است.

نجفی گفت: ایران به عنوان یک قربانی این جنایت را در همه اشکال محکوم می‌کند. در طول چند دهه اخیر ایران شاهد شهادت بیش از ۱۷ هزار از شهروندان خود از جمله یک رییس جمهور، نخست وزیر، رییس قوه قضاییه و دیگر مقامات بوده است. مسوولیت اینها به عهده گروهک تروریستی منافقین بوده است.

وی ادامه داد: البته ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط رژیم اسراییل و ترور شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد را باید به این سیاهه افزود.

ایران ضمن تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم معتقد است. در این راستا احترام به حاکمیت دولت‌ها و رعایت اصل عدم مداخله در امور داخلی یک اصل ضروری است. ایران هر گونه کاربرد زور و اشغال سرزمین به بهانه مبارزه با تروریسم را مردود می‌شمارد.

نجفی اظهار داشت: ما معتقدیم سازمان ملل نسبت به فراهم آوردن ظرفیت‌ها جهت مبارزه با تروریسم باید اقدام کند. در عین حال نقش محوری و بی‌بدیل کشورها در مبارزه امری غیرقابل انکار است. یکی از مصادیق آن مشارکت کشورها در تدوین کنوانسیون مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: ایران مفتخر است که از پیشگامان مبارزه با تروریسم در منطقه بوده که شکست داعش در عراق و سوریه از برکات این حرکت جمعی است.

نجفی عنوان کرد: گسیل تروریست‌های خارجی به برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی تهدید برای امنیت این مناطق به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره هشدارهای لازم را داده است. ایران مصمم به مقابله با هرگونه تهدید تروریست‌های اجاره‌ای در مرزهای خود است.

معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: سرکوب مردم تحت اشغال است که باید به نوعی شدیدترین نوع تروریست محاسبه شود. ایران همواره از حق ذاتی ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغال قاطعانه دفاع کرده و خواهد کرد.

وی گفت: ایران عمیقاً به رعایت حقوق بشر در حین مبارزه با تروریسم پایبند است. حقوق بشر نباید به عنوان حمایت از تروریست‌ها به کار گرفته شود. این سیاست برخی کشورهای غربی که عملاً موجب پناه دادن به تروریست‌ها شده است باید کنار گذاشته شود.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشگام همکاری منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم بوده و تاکنون شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

کد خبر 6155539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha