۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

رییس اداره آموزش منابع طبیعی استان مرکزی:

شمار همیاران طبیعت منابع طبیعی استان مرکزی به ۱۰ هزار نفر رسید

شمار همیاران طبیعت منابع طبیعی استان مرکزی به ۱۰ هزار نفر رسید

اراک- رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: شمار همیاران طبیعت این استان به ۱۰ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم غفوری‌فرد افزود: شمار همیاران طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تا پایان سال گذشته، پنج‌هزار نفر بود که تا پایان خرداد ماه امسال تعداد همیاران طبیعت ۲ برابر شده است.

وی بیان کرد: همیاران طبیعت در سه سطح مروج، مروج دانش‌آموزی و محافظ گروه بندی می‌شوند که همیاران طبیعت دانش‌آموزی تمام مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم را شامل می‌شود و دانش‌آموزان علاقمند به طبیعت می‌توانند در زمینه ترویج فرهنگ منابع طبیعی فعالیت کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: همیاران طبیعت مروج شامل تمام علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی از جمله دانشجویان، طلاب، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر اقشار جامعه است که در زمینه ارتقای فرهنگ منابع طبیعی تلاش می‌کنند.

غفوری‌فرد بیان کرد: همیاران طبیعت محافظ نیز شامل تمام اقشار جامعه به ویژه مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیای منابع طبیعی را دارند، شامل می‌شود.

وی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی را از جمله اهداف طرح همیاران طبیعت عنوان کرد و گفت: این طرح از طریق ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکیل همیار طبیعت با نگاه ارتقای سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان در جهت اجرای سیاست‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای توسعه، حفاظت و احیای منابع طبیعی اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: ۱۱۷۸ نفر از مجموع همیاران طبیعت اداره‌کل منابع طبیعی استان را محافظان و ۱۸۴۶ نفر مروج و ۶۹۷۷ نفر را مروجان دانش‌آموزی تشکیل می‌دهند.

غفوری فرد با بیان اینکه امسال برنامه جذب همیاران طبیعت استان با جدیت بیشتری دنبال کنیم بیان کرد: جذب و آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی طبیعی در جامعه انجام می‌شود.

کد خبر 6155569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha