۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸

صبح چهارشنبه در خبرگزاری مهر؛

گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری صدای افغان تفاهمنامه امضا کردند

گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری صدای افغان تفاهمنامه امضا کردند

مدیران مجموعه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری صدای افغان صبح چهارشنبه ۱۳ تیر در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری صدای افغان، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ تیر با حضور محمدمهدی رحمتی مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر و حجت‌الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری رئیس کل مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در افغانستان و خبرگزاری صدای افغان، در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی مزاری در این‌نشست گفت: مرکز تبیان کار خود را از سال ۱۳۷۰ در افغانستان آغاز کرد و محور فعالیت و رویکرد عمده‌اش هم تربیت خبرنگار و اهالی رسانه بود که خبرگزاری صدای افغان یکی از خروجی‌های آن است. این‌مجموعه از اوایل دهه ۱۳۸۰ به این‌سو، حدود ۵۰۰ خبرنگار تربیت کرده که بسیاری از آن‌ها در فضای رسانه‌ای افغانستان و جهان فعالیت دارند.

وی افزود: از وقتی امارت اسلامی در افغانستان روی کار آمد و دولت جمهوری رفت، تکاپو برای پیشرفت بیشتر شده است. در این‌مقطع، تعدادی از اهالی رسانه از افغانستان رفتند اما ما ماندیم و کار را ادامه دادیم.

رئیس خبرگزاری صدای افغان در ادامه گفت: ما طی سال‌های گذشته هم با خبرگزاری مهر مراوده و ارتباط داشته‌ایم. من پیش‌تر با آقای پرویز اسماعیلی و مرحوم رضا مقدسی دیدار و گفتگو کرده‌ام.

در ادامه این‌برنامه، رحمتی ضمن معرفی خبرگزاری مهر گفت: این‌خبرگزاری، ۵ زبان خارجی و بخش بین‌الملل دارد و یکی از رویکردهای مهمش این است که در مسیر فعالیت‌هایش، تلاش شده حتماً به زبان کشورهای همسایه تولید محتوا و خبر داشته باشد.

وی افزود: گروه رسانه‌ای مهر ۳ بخش اصلی دارد که خبرگزاری مهر با ۱۱ گروه خبری یکی از آن‌هاست. بخش دیگر روزنامه بین‌المللی تهران‌تایمز است که قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران محسوب می‌شود و توسط علاقه‌مندان هندی انقلاب اسلامی ایران، با تأیید شهید بهشتی پایه‌گذاری شد. این‌روزنامه از سال ۱۳۵۸ تا امروز فعال است. بخش سوم گروه رسانه‌ای مهر هم روزنامه تازه‌تاسیس آگاه است که با رویکرد فرهنگی روی پیشخان مطبوعات می‌آید. به این‌ترتیب تلاش شده گروه رسانه‌ای مهر، در سبد رسانه‌ای کشور سهم به‌سزا و متنوعی داشته باشد.

گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری صدای افغان تفاهمنامه امضا کردند

مدیرعامل خبرگزاری مهر در ادامه خطاب به حجت‌الاسلام مزاری گفت: ما طبق این‌تفاهمنامه، به شما کمک می‌کنیم و انتظار داریم شما هم در ارائه تصویر صحیح از افغانستان به ما کمک کنید. چون در ایران، درباره افغانستان دچار دوگانگی تصویر هستیم. یکی از اشتباهات مفهومی درباره افغانستان، درباره مساله مهاجرت به ایران است. نکته دیگر این است که شرایط افغانستان هم نیاز به توضیح و تشریح دارد.

رحمتی گفت: ما نیاز داریم از همسایگانمان تصویر صحیح داشته و آن‌ها را درست بشناسیم. در حال حاضر نه افغانستان را به‌درستی می‌شناسیم نه پاکستان را. حتی کشور عراق را هم به‌واسطه سفر زیارتی اربعین می‌شناسیم. بنابراین چنین‌تفاهم‌ها و همکاری‌هایی نباید فقط در سطح حرف و برنامه‌های رسمی باقی بمانند. امیدوارم بتوانیم در طول هفته با خبرگزاری شما تبادلی در حد حداقل ۱۵ خبر داشته باشیم. حتی حاضریم تصاویر و فیلم‌های خام و اصطلاحاً کلین به شما بدهیم و این‌همکاری را برای نزدیک‌شدن فرهنگ دو کشور تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: بازگشت به هویت خود، می‌تواند به کار مشترک کمک کند. برای تقویت و گسترش همکاری با شما هم پیشنهاد می‌کنم دوطرف تفاهمنامه، هر ماه، گزارشی از عملکردشان در قبال یکدیگر به هم ارائه کنند.

در ادامه این‌نشست رحمتی و حجت‌الاسلام حسینی مزاری تفاهمنامه همکاری گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری صدای افغان را امضا کردند.

کد خبر 6155585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha