۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۳

شهردار اردبیل:

آئین استقبال از محرم در اردبیل دو دهه سابقه دارد

آئین استقبال از محرم در اردبیل دو دهه سابقه دارد

اردبیل- برپائی آئین استقبال از محرم در اردبیل بیش از دو دهه سابقه دارد که با رهنمودهای امام جمعه اردبیل آیت الله سیدحسن عاملی در این آئین برنامه های ماه محرم را در اردبیل به پیش می بریم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار اردبیل پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با دست‌اندرکاران آئین استقبال از محرم در اردبیل، با قدردانی از دستگاه‌های فرهنگی، پیشکسوتان و ریش سفیدان محلات مختلف اردبیل در برگزاری آئین استقبال از محرم، اظهار کرد: گنجینه عظیم عزاداری برای پایتخت حسینیت غنیمتی بیشمار است و باید قدر آن را دانست.

محمود صفری احیای فرهنگ عزاداری سنتی اردبیل را از جمله اهداف برگزاری آئین استقبال از محرم اعلام کرد و گفت: بیش از ۲ دهه است که این مراسم با حضور عزاداران در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود تا در آستانه ماه محرم در یک برنامه‌ریزی و انسجام جامع با محوریت سخنرانی آیت‌الله سید حسن عاملی بتوانیم برنامه‌های این ایام را به شایستگی به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: در حالی آئین استقبال از محرم در اردبیل به عنوان یک کار ابتکاری برگزار می‌شود که در کنار آن شاهد تجلیل از پیرغلامان حسینی در دیار عاشقان سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) هستیم که امسال نیز سعی کردیم از پیرغلامان حسینی و ریش سفیدان با صفا در این عرصه تجلیل و قدردانی داشته باشیم.

شهردار اردبیل افزود: عزاداری ماه محرم در اردبیل حال و هوایی متفاوت و سنتی نسبت به سایر مناطق کشور دارد و این عزاداری‌ها و عشق به اهل بیت زمینه‌ساز کاهش آسیب‌ها و تقویت نظام اجتماعی و معرفتی است که می‌تواند آثار پرخیر و برکتی را نیز به همراه داشته باشد.

صفری خاطرنشان کرد: استان اردبیل بعد از برگزاری آئین استقبال از محرم خود را مهیای آئین سنتی طشت‌گذاری می‌کند که در آن اهالی حسینی و ابوالفضلی اردبیل در ابتدای ۲۶ ذی‌حجه آئین طشت‌گذاری را در حسینیه متبرکه اوچدکان برگزار و در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ ذی‌حجه نیز طشت‌گذاری در مسجد جامع، مسجد اعظم و محلات شش‌گانه اردبیل به ترتیب برگزار می‌شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: از اولین روز ماه محرم عزاداران محلات شش‌گانه با حضور در مسیر تاریخی عزاداری سیدالشهدا (ع)، عرض ارادت خود را به ساحت قدسی امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

کد خبر 6155603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha