۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

در لاهیجان برگزار شد؛

دوره آموزشی کارشناسان آمار و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور

دوره آموزشی کارشناسان آمار و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور

لاهیجان- دوره آموزشی کارشناسان آمار و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور مسوولان کشوری و شهرستانی به مدت ۳ روز در لاهیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی ۳ روزه کاربرد علم آمایش سرزمینی(GIS) در کتابخانه های عمومی با سخنرانی محمد باقر میر عبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از ۱۱ لغایت ۱۳ تیر در لاهیجان برگزار شد.

«سید باقر میرعبداللهی» معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دوره اظهار کرد: هر یک از ما انسان‌ها به عنوان موجوداتی ناطق و دارای فهم و شعور و آگاهی نیازمند آموزش و یادگیری در همه ادوار و ساعات زندگی هستیم و باید این روند مهم را پیگیری و دنبال کنیم.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: آموزش یک فرایند است و نمی‌توان در یک دوره دو روزه کوتاه موضوع آموزش را تبیین کرد.

وی ادامه داد: موضوع آموزش مبحث بسیار مهم و اثر گزاری است که رسیدن به هدف آن مستلزم پیگیری و مراقبت از سوی آموزش گیر است، در این مسیر روشن باید مطالبه گر بود و روح نفسانی مطالبه گر داشت.

دوره آموزشی کارشناسان آمار و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی کشور

میرعبدالهی اضافه کرد: نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های فرهنگی در جامعه امروز موضوع آموزش و پژوهش کارکنان، کتابداران و جامعه هدف و اعضای خود را با جدیت دنبال می‌کند و در این حوزه از امکانات و علم روز بهره می‌برد، و تلاش دارد موضوع آموزش و پژوهش را به عنوان یک اصل مهم و اثرگذار در بدنه خود نهادینه کند.

وی تصریح کرد: موضوع آمایش سرزمینی فرایندی بسیار پراهمیت به صورت عام در کشور است که مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با جدیت در حال پیگیری است و این نهاد از پیشتازان اجرای این علم و فناوری در کشور است.

میرعبداللهی گفت: پیگیری و اجرای پروژه آمایش سرزمینی(GIS) در نهاد کتابخانه های عمومی کشور را نه تنها یک پروژه بلکه یک تکلیف دانست که برای شناسایی ظرفیت‌های مختلف کشور برای ایجاد کتابخانه و گسترش عدالت فرهنگی بسیار پراهمیت می‌باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود با تشکر از اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در میزبانی این دوره آموزشی از تفاهمات اولیه با دانشگاه تهران به عنوان مجری طرح آمایش سرزمینی در کشور برای رونمایی از نسخه اولیه این طرح در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است، بیان دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان آمار و پژوهش نهاد کتابخانه های عمومی از ۳۱ استان کشور پایان بخش این دوره در شهر لاهیجان بود.

کد خبر 6155654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha