هشدار گوگل درباره شکاف امنیتی موبایل‌های اندرویدی

هشدار گوگل درباره شکاف امنیتی موبایل‌های اندرویدی

گوگل اعلام کرده یک شکاف امنیتی خطرناک که در موبایل های پیکسل با ارائه آپدیت امنیتی برطرف شده همچنان در موبایل های گلکسی سامسونگ و دیگر دستگاه های اندروید وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، چندی قبل دولت آمریکا به تمام کارمندان آژانس های فدرال که موبایل پیکسل داشتند، دستور داد جدیدترین آپدیت امنیتی را قبل از ۴ جولای سال جاری میلادی نصب کنند و در غیر اینصورت از دستگاه هایشان استفاده نکنند.

این دستور از سوی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا صادر شده بود که طبق آن شکاف امنیتی CVE-۲۰۲۴-۳۲۸۹۶ در موبایل های گوگل به طور محدود رصد شده بود.

هکرها با سواستفاده از این شکاف امنیتی می توانستند به اطلاعاتی دست یابند که به طور معمول قابل دسترسی نیست. اکنون گوگل اعلام کرده شکاف CVE-۲۰۲۴-۳۲۸۹۶ فقط مربوط به دستگاه های پیکسل نیست بلکه در موبایل سامسونگ و دیگر دستگاه های اندروید نیز وجود دارد.

هرچند سامسونگ آپدیت امنیتی ماه جولای برای موبایل های گلکسی را عرضه کرده، اما شامل وصله ای برای این شکاف نیست. دستگاه های پیکسل که این شکاف را داشتند اکنون با آپدیت نرم افزار ترمیم شده اند. اما این چالش در موبایل های گلکسی و دیگر موبایل های اندروید هنوز برطرف نشده است.

علاوه بر آن گوگل اعلام کرده شکاف های امنیتی دیگری که دستگاه را به خطر می اندازد باید برطرف شوند و همین امر نگرانی کاربران Graphen OS را دربر داشته اشت. طبق بیانیه گوگل ۲ شکاف امنیتی باید برطرف شوند. هیچ کدام از آنها در موبایل های اندروید به غیر از پیکسل ترمیم نشده اند.

آپدیت نرم افزاری سامسونگ در ماه جولای ۳ شکاف امنیتی حیاتی کوالکام را برطرف می کند که قبلا در ماه ژوئن در موبایل های پیکسل برطرف شده اند. سامسونگ هم اکنون اطلاع رسانی کرده ارائه وصله ترمیمی برای مواردی مانند شکاف امنیتی کوالکام نیازمند زمان طولانی تری نسبت به وصله های نرم افزاری است.

البته در آپدیت امنیتی سامسونگ در ماه جولای شکاف امنیتی CVE-۲۰۲۴-۳۱۳۲۰برطرف شده که طبق هشدار گوگل دسترسی هکرها به اطلاعاتی که معمولا قابل دسترسی نیستند را فراهم می کنند. احتمالا آپدیت امنیتی سامسونگ در ماه آگوست شکاف امنیتیCVE-۲۰۲۴-۳۱۳۲۰ را ترمیم می کند.

کد خبر 6155713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha