تدوین ۵۰ استاندارد جدید برای هوش مصنوعی از سوی دولت چین

تدوین ۵۰ استاندارد جدید برای هوش مصنوعی از سوی دولت چین

چین تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۵۰ استاندارد ملی و صنعتی جدید برای هوش مصنوعی (AI) توسعه خواهد داد تا توسعه با کیفیت بالای صنعت هوش مصنوعی را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ چین تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۵۰ استاندارد ملی و صنعتی جدید برای هوش مصنوعی تدوین خواهد کرد تا توسعه با کیفیت صنعت هوش مصنوعی را تسهیل کند. این هدف بخشی از دستورالعمل‌های استانداردسازی سیستم‌های صنعت هوش مصنوعی است که روز گذشته توسط چهار نهاد دولتی کشور به طور مشترک صادر شد.

بر اساس این دستورالعمل، چین همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ در تشکیل بیش از ۲۰ استاندارد بین‌المللی هوش مصنوعی مشارکت کند تا توسعه بخش جهانی هوش مصنوعی را ترویج دهد. علاوه بر این، چین هدف دارد که بیش از ۱۰۰۰ شرکت این استانداردهای جدید را بپذیرند و ترویج دهند.

این دستورالعمل‌ها در زمانی منتشر می‌شوند که صنعت هوش مصنوعی چین به سرعت در حال توسعه در زمینه نوآوری‌های فناورانه و گستردگی کاربردها است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، با توسعه شتابان فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به ویژه مدل‌های زبانی بزرگ، این صنعت مسیرهای جدیدی برای پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های عمیق بین‌المللی نشان داده است. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این تحولات نیاز فوری به تدوین استانداردهای صنعتی را به وجود آورده‌اند.

بر همین اساس و طبق گفته وانگ پنگ، پژوهشگر آکادمی علوم اجتماعی پکن، چین با دیگر کشورها برای حل مسائل جهانی مانند اخلاق هوش مصنوعی، امنیت و حریم خصوصی همکاری خواهد کرد و به ترویج ساخت یک سیستم حکمرانی جهانی عادلانه‌تر، منطقی‌تر و کارآمدتر در حوزه هوش مصنوعی خواهد پرداخت.

وانگ همچنین اظهار داشت که چین در آینده تاکید بیشتری بر رشد با کیفیت و توسعه پایدار هوش مصنوعی خواهد داشت و خاطرنشان کرد که استانداردهای جدید می‌توانند نقش مهمی در شکل‌گیری آینده توسعه و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی ایفا کنند.

چین در سال‌های اخیر و با توجه به اهمیت توسعه هوش مصنوعی، تمرکز خود را بر این فناوری معطوف کرده است. دولت چین بر اساس یک برنامه توسعه برای نسل جدید هوش مصنوعی، هدف دارد تا سال ۲۰۳۰ به برترین مرکز نوآوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود، به طوری که حجم صنعت اصلی هوش مصنوعی آن بیش از ۱ تریلیون یوان (۱۴۰.۹ میلیارد دلار آمریکا) و حجم صنایع مرتبط بیش از ۱۰ تریلیون یوان باشد.

از همین روی، پکن برای حل مشکلات عمده مربوط به کاربرد و صنعتی‌سازی هوش مصنوعی، سیاست‌هایی را برای تحقیق و توسعه علمی و فناوری، ترویج کاربرد و توسعه صنعتی این فناوری معرفی کرده است.

کد خبر 6155715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha