۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

۶۲ هزار واحد مسکن ملی در مازندران شروع شد

۶۲ هزار واحد مسکن ملی در مازندران شروع شد

ساری- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اجرای عملیات ساخت ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در دولت کنونی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در دوران در دوران فعالیت دولت سیزدهم ساخت ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در استان شروع شده است، گفت تاکنون ۲۰ هزار و ۵۵۰ واحد بهره‌برداری رسیدند.

وی با اظهار اینکه سهمیه استان در مسکن ملی ۱۶۴ هزار واحد بوده است، گفت: در سال گذشته در ۶۲ جلسه ۸۳۰ پرونده مرتبط بررسی شد ودر مدت فعالیت دولت بیش از دو هزار و ۷۰۰ پرونده در راه و شهرسازی استان بررسی شد و از این تعداد هزار و ۵۰ پرونده مربوط به سال قبل بوده است.

دیوسالار به گزارش پروژه‌های افتتاح شده در نهضت ملی مسکن اشاره و اضافه کرد: ۲۱۰ واحد مسکن حمایتی، چهار هزار و ۳۴۳ واحد مسکن خودمالک، سه هزار و ۶۰۷ مسکن در قالب بازآفرینی شهری، ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی و هزار و ۷۱۸ واحد مسکن مهر بهره‌برداری شد.

مدیر کل راه و شهرسازی مسکن تکمیل پروژه ۳۶۸ واحدی مسکن سورک را از دیگر دستاوردها بیان کرد و گفت: پروژه ۱۲ و ۴ واحدی بابلسر در حوزه مسکن و ساختمان اجرا شده است.

دیوسالار پرداخت ۱۷۴ میلیارد تومان از سهم وزارت راه و شهرسازی رأی تأمین آب، برق و فاضلاب پروژه‌های نهضت مسکن ملی را از دیگر خدمات دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: در حوزه نظام مهندسی نیز ۲۷ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی در استان صادر و تمدید شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با اظهار اینکه ۱۷ طرح جامع و تفصیلی شهری در دست تهیه است، گفت: در حال حاضر ۲۰ شهر استان دارای طرح جامع مصوب است و ۶ طرح نیز تصویب شده است.

وی از ابلاغ ۴ طرح جامع و تصویب ۶ طرح تفصیلی و ابلاغ ۵ طرح تفصیلی خبر داد و گفت: ۶۲ جلسه کارگروه زیربنایی در استان برگزار شد که ۸۲۰ مصوبه مربوط به پرونده‌ها و طرح‌ها داشته است.

به تعداد مصوبات جلسه کمیسیون ماده ۵ را دو هزار و ۷۷۸ مصوبه بیان کرد و گفت: ۲۷ طرح بازآفرینی شهری در استان با مساحت سه هزار و ۲۷۲ هکتار مصوب شده است.

کد خبر 6155733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha