۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد؛

جشن تکمیل چهارخطه‌های لرستان تا پایان امسال

جشن تکمیل چهارخطه‌های لرستان تا پایان امسال

خرم‌آباد - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به برگزاری جشن تکمیل چهارخطه‌های این استان تا پایان امسال، از موافقت شفاهی وزیر راه برای اختصاص یک پرواز دیگر به فرودگاه خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شاکرمی ظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اولویت‌های ما در وزارت راه و شهرسازی و دولت، بحث مسکن است، اظهار داشت: بر اساس قولی که رئیس‌جمهور شهید به مردم دادند، مقرر شد که در کل کشور چهار میلیون مسکن دولتی، خود مالک، احیای بافت‌های فرسوده، روستایی، حمایتی و… شود.

وی عنوان کرد: سهمیه استان لرستان در این راستا ۱۱۶ هزار و ۲۹۰ واحد است که ۴۹ هزار و ۶۶۳ واحد حمایتی، ۲۲ هزار و ۷۳ واحد خود مالک شهری، ۲۸ هزار واحد روستایی، ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد در حوزه بازآفرینی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های حمایتی در استان حدود سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین لازم است که از این میزان دو هزار و ۲۰۰ هکتار تأمین شده، هزار و ۸۰۰ هکتار دیگر شناسایی شده و در حال طی مراحل اداری برای تأمین هزار هکتار باقی‌مانده است.

پیگیری برای تکمیل مسیر اربعین در لرستان

شاکرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در لرستان ۱۷۲ کیلومتر آزادراه، ۴۷۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۶۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۰ کیلومتر راه فرعی، شش هزار و ۹۴۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۵۶ کیلومتر راه‌آهن، ۶۵ کیلومتر چهارخطه در حال ساخت و… داریم، افزود: یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان احداث مسیر اربعین در لرستان است، این امر یکی از مطالبات مردم و مسئولان است.

وی با تأکید بر اینکه در پی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان این امر به‌عنوان مطالبه مردم توسط استاندار منعکس شد، ادامه داد: اکثر مسیر اربعین در استان شکل‌گرفته و چهارخطه است، مطالبه عمومی ما این است که این مسیر از الیگودرز به سه‌راهی زانوگه، بابازید به زانوگه و از سه‌راهی زانوگه به پل سیمره منتهی شود و ازآنجا به استان ایلام ختم شود.

برگزاری جشن تکمیل چهارخطه‌های لرستان تا پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حوزه راه‌آهن اتفاقات خیلی خوبی در استان در حال انجام است، تصریح کرد: در این راستا استجازه مقام معظم رهبری در بحث تهاتر نفت برای پروژه‌های راه‌آهن را داریم، راه‌آهن دورود - خرم‌آباد در حال حاضر فعالیت در آن وجود دارد، اخیراً نیز هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت به این پروژه تزریق شده است.

شاکرمی، بیان داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان نیز کلنگ‌زنی قسمت دوم این راه‌آهن که خرم‌آباد - اندیمشک است زده شد.

وی با اشاره به اینکه لرستان گلوگاه ترانزیت و کریدورهای کشور به‌حساب می‌آید، گفت: راه‌آهن دورود - اندیمشک و همچنین بروجرد - نهاوند - همدان وصل شود در مرکز کریدور ریلی کشور قرار خواهیم گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان ۱۴۰۳ و در صورت تأمین اعتبار، پایان احداث چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان را جشن بگیریم.

شاکرمی با اشاره به وضعیت مطلوب پروازهای فرودگاه خرم‌آباد، گفت: همچنین به‌عنوان مطالبه در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، اختصاص یک پرواز به مجموع پروازهای فرودگاه خرم‌آباد در روزهای پنج‌شنبه را مطرح کردیم که مورد موافقت شفاهی وزیر نیز قرار گرفت.

کد خبر 6155772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha