۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود

هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روند افزایشی دما طی پایان هفته خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در بیشتر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار داشت: امروز گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک است که بیشینه دمای آن به ۴۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کاشان، چوپانان، مهاباد، خمینی شهر، نطنز و آران و بیدگل دمای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: روند افزایشی دما تا پایان هفته در استان اصفهان ادامه دارد.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی در ادامه به تداوم گرادیان فشاری در نیمه شمالی و شرقی استان تا پایان هفته اشاره و خاطرنشان کرد: این شرایط سبب افزایش سرعت وزش باد و فعال شدن کانون‌های گردوخاک داخلی و کاهش دید می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا دربخش‌هایی از شرق، شمال و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در مناطق غربی استان نیز شرایط افزایش ابر و وزش باد لحظه‌ای وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، تداوم شرایط باد و گردوخاک از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه هفدهم تیرماه پیش‌بینی می‌شود که کاهش شعاع دید و افزایش آلایندگی هوا در مناطق شمال، شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و اصفهان را به دنبال دارد.

کد خبر 6155776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha