۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور:

جوانان ایران در زمینه فدراسیون صلیب سرخ رتبه اول را کسب کرد

جوانان ایران در زمینه فدراسیون صلیب سرخ رتبه اول را کسب کرد

زنجان-رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: جوانان ایران در زمینه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی رتبه اول دنیا را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید هاشم حسینی المدنی در آئین افتتاح طرح ملی «شوق رویش» گفت: از میان یکهزار ایده نوآورانه، ۷۶ ایده از جوانان ایران در زمینه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی پذیرفته شده و رتبه اول در عرصه بین‌المللی را خلق کردند.

وی افزود: این طرح با هدف این است که بتوانیم در ضمن تفریح و حفظ نشاط اجتماعی مطالب بسیار ارزشمندی را در جهت حفظ جان خود، خود مراقبتی و کمک به دیگران یاد بگیریم تا بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرده و تاب آوری جامعه را ارتقا دهیم چرا که در فرهنگ و دین مبین اسلام سرگرمی مرادف با غفلت نداریم.

وی اظهار کرد: بر اساس تاکید نورانی امیرمومنان علی (ع) انسان باید وقت خود را به سه بخش عبادت، کار و تلاش برای کسب روزی حلال و بخشی دیگر را نیز برای تفریح بگذراند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: سال گذشته در طرح قدم به قدم بیش از پنج هزار نفر از جوانان کشور که بخش قابل توجهی از آنها اهل تسنن بودند برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس خدمات دادند.

حسینی المدنی خاطرنشان کرد: شما جوانان مایه افتخار هستید و برای اولین بار در کشور وقتی رویدادی در خصوص ایده‌های نوآورانه در زمینه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر جهانی برگزار شد. وی تاکید کرد: از میان یکهزار ایده پذیرفته شده ۷۶ ایده متعلق به جوانان ایران اسلامی است که این مهم افتخار دیگری بود که شما جوانان در عرصه بین‌المللی خلق و رتبه اول را در دنیا کسب کردید.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در این رویداد کشورهای مثل چین، هند، ژاپن، آمریکا حضور داشتند اما کشور ایران با اختلاف بالا حائز رتبه اول شد. حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی یادآوری کرد: یعنی کشور دوم که کنیا بود تقریباً نصف این تعداد ایده پذیرفته در آکادمی سولفورینو (ایتالیا) داشت و داوری، بین المللی بود.

وی ضمن قدردانی از همه جوانان افزود: همواره در عرصه‌های مختلف حضور داشته و در شرایط مختلف به هموطنان خدمت می‌کنید.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در روز جمعه در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده، حماسه‌ای را خلق خواهید کرد که برگ زرینی در تاریخ کشور می‌شود.

حسینی المدنی اظهار کرد: جوانان در این زمینه مشارکت خواهند کرد و سرنوشت خود را به خوبی غنی خواهید کرد. گفتنی است، در سفر یک روزه رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور به زنجان، آبیاری و کاشت نهال توسط ایشان و مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در نهالستان همیاران هلال‌احمر انجام شد و برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت با عنوان طرح «شوق رویش» با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

کد خبر 6155806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha