۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶

با حکم معاون هنری؛

رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شد

رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شد

رضا مهدوی توسط محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، در حکمی توسط محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا مهدوی به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد.

مهدوی مدرس و پژوهشگر موسیقی که سال گذشته نیز دبیری سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را برعهده داشت، در حکمی توسط محمود سالاری معاون هنری و به پیشنهاد امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره، به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر انتخاب شد.

در متن این حکم آمده است:

«هنرمند گرامی جناب آقای رضا مهدوی نظر به حسن سوابق و تجربیات هنری ارزشمند جناب عالی، به پیشنهاد مدیر کل محترم دفتر موسیقی و تأیید اعضای محترم شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی فجر، به موجب این حکم به عنوان دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و هنرمندان ارجمند با تکیه بر سند موسیقی و اهداف بلند انقلاب اسلامی، زمینه برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره را فراهم آورید.»

رضا مهدوی متولد ۱۳۴۷، موسیقی پژوه، مدرس دانشگاه و نوازنده سنتور و منتقد هنری شناخته شده و برنامه ساز موسیقایی رادیو و تلویزیون است. در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما نزد محمدتقی صادقی و اسفندیار قره باغی مبانی موسیقی و آواز فرا گرفته و در دوره‌ای دیگر از محضر وارطان ساهاکیان و محمدعلی بهارلو، داریوش صفوت، تقی بینش و در مکتب حسین ملک و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی از رضا شفیعیان، مسعود شناسا، پرویز مشکاتیان و مجید کیانی بهره برده است.

مهدوی درجه یک هنری ۱۳۸۰ و ۱۳۹۲ در ۲ گرایش هنر آموزی و نوازندگی هم تراز با درجه تحصیلی دکترا و کارشناسی مدیریت همراه با نشان فرهنگ و هنر را دارد. وی عضو شورای تخصصی فرهنگستان هنر و دارای این سوابق مدیریتی چون مدیر هنرستان موسیقی سوره، مدیر دانشکده موسیقی سوره، مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری و مدیر دفتر موسیقی کتب نشر سوره است. همچنین مهدوی داوری چندین دوره جشنواره و دبیر پژوهشی چندین دوره جشنواره موسیقی بین المللی موسیقی فجر را برعهده داشته است.

مهدوی نوازنده برتر مسابقه سنتورنوازی در هشتمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر و طراح کنسرت‌های پژوهشی آموزشی و مبتکر تولید آثار موسیقی تجربی در ایران با سابقه برگزاری ۲۲ جشنواره درسطح کشوری بوده است.

کد خبر 6155888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha