۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۶

دبیر ستاد انتخابات اردبیل:

محدودیتی در رأی دادن مردم در مرحله دوم وجود ندارد

محدودیتی در رأی دادن مردم در مرحله دوم وجود ندارد

اردبیل- دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هموطنان بدون محدودیت مکانی و یا سایر محدودیت‌ها می‌توانند در مرحله دوم انتخابات رأی خود را به صندوق‌ها بریزند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز زلالی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل، اظهار کرد: افرادی که در مرحله اول انتخابات به هر عنوان رأی ندادند، می‌توانند در هر شعبه‌ای رأی خود را به صندوق‌ها بریزند و هیچ محدودیتی برای حضور و مشارکت آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: حتی محدودیت‌های مکانی و شعب اخذ رأی بی‌معنا است چرا که در مرحله دوم انتخابات از ساعت هشت صبح تا موعد اعلام شده هموطنان می‌توانند آرای خود را به صندوق‌ها ریخته و در ارتقای مشارکت مرحله دوم انتخابات دخیل باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: برخی فضاسازی‌های کاذب در فضای مجازی اتفاق افتاده در حالی که بر اساس اعلام ستاد انتخابات افراد بدون محدودیت شرکت در مرحله اول، می‌توانند در مرحله دوم رأی داده و نیاز به رأی دادن در همان شعبه مرحله اول وجود ندارد.

زلالی افزود: شرایط مطلوبی را برای مرحله دوم انتخابات فراهم کردیم تا با پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی که ساعت هشت صبح فردا به اتمام می‌رسد، فرآیند رأی‌گیری را از ساعت هشت صبح روز جمعه شاهد باشیم.

وی به هواداران و طرفداران کاندیداها توصیه کرد از ساعت هشت صبح فردا دیگر تبلیغات و فضاسازی‌ها را انجام نداده و فرصت بدهند تا انتخابات با امنیت و آرامش کامل در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رأی با همراهی ۳۱ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، پشتیبانی و انتظامی در برگزاری انتخابات روز جمعه حاضر خواهند شد و ما از هر نامزد انتخابات خواسته‌ایم تا به ازای هر صندوق یک نماینده معرفی کرده تا بر فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا نظارتی دقیق داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نیز در این جلسه اضافه کرد: ادارات ثبت احوال در ۲ روز باقیمانده آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به هموطنان هستند تا با احراز کد ملی بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

وحید خلوصی بیان کرد: امکان رأی دادن با کارت ملی قدیمی وجود ندارد و باید در کنار این کارت، شماره ملی و یا شناسنامه به همراه شرکت‌کنندگان باشد تا احراز هویت با کد ملی در سریع‌ترین زمان انجام شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: اخذ رأی با شناسنامه قدیمی یا جدید و یا کارت ملی هوشمند انجام می‌شود و ما آمادگی داریم تا به افرادی که دارای کد ملی هوشمند نیستند، برای آنها کد ملی را اعلام کرده تا در روز رأی‌گیری مشکلی از لحاظ احراز هویت نداشته باشند.

کد خبر 6155970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha