۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۹

سخنگوی وزارت علوم:

تحقیر استاد و دانشجو زیبنده کسی که می خواهد رئیس جمهور شود نیست

تحقیر استاد و دانشجو زیبنده کسی که می خواهد رئیس جمهور شود نیست

سخنگوی وزارت علوم در واکنش به صحبت های یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: تحقیر دانشجو و تحقیر استاد زیبنده کسی که می خواهد مدیر تراز اول کشور باشد نیست.

علی شمسی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر در واکنش به صحبت‌های یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در شب دوم مناظره عنوان کرد: متأسفانه یکی از نامزدها در برنامه مناظره در پاسخ به سوال مجری درباره قسمت بنزین گفتند «بله، حرف زدم. اما این که در حاکمیت می‌خواهی چه کار کنی فرق می‌کند با آنچه در جلسه با دانشجویان می‌گویی، جلسه دانشجویی که نیست!»

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که متأسفانه نگاهی که وی به جلسات دانشجویی دارد نگاه خیلی جدی به جامعه دانشجویی و جلسات دانشجویی نیست.

سخنگوی وزارت علوم افزود: جلسات دانشجویی جلسات بسیارجدی و مطالبه گرایانه است و انتظار می‌رود مسوولینی که در جلسات دانشجویی حضور پیدا می‌کنند، صادقانه با دانشجویان برخورد کرده و پاسخ دهند. نباید به‌گونه‌ای عمل کنند که آن‌چیزی که در جلسات با دانشجویان بیان می‌کنند در عمل و زمانی که در مقام حاکم قرار می‌گیرند، به آن مطلب اعتقادی نداشته و یا خدای نکرده حرفی متعارض با واقعیت به دانشجویان بگویند.

وی ادامه داد: ما خیلی نگران شدیم از این بابت، از این نگاهی که به جامعه دانشجویی وجود دارد و عدم صداقت این نامزد با دانشجویان.

سخنگوی وزارت علوم با اشاره به بخش دیگری از سخنان پزشکیان در مناظره گفت: این کاندیدای محترم بیان کردند، نمی‌شود با چهار عضو هیأت علمی بنشینید و برنامه برای کشور بنویسید که خیلی تحقیرآمیز بود، خیلی عبارات ناپسندی مطرح شد که درمورد اعضای هیأت علمی استفاده شد، نگاه نظام اسلامی به دانشگاه‌ها یک نگاه بسیار متعالی و ارزشمند است و دولت سیزدهم هم به تبع این نگاه که در حاکمیت و حکومت اسلامی وجود دارد، دانشگاه‌ها را به‌عنوان محل تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای کشور می‌داند و دانشگاه‌ها را به‌عنوان اتاق فکر خود بیان می‌کند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی بارها و بارها این مطلب را بیان کردند و از مدیریت وزارت‌خانه و جاهای دیگر خواستند که این زمینه را ایجاد کنند تا دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت باشند، این برخوردی که این کاندیدای محترم با اساتید دانشگاه دارد و این طرز نگاه وی به اساتید متخصص ما که بسیاری از آنها از جهات علمی در رتبه‌های بالا قرار دارند و بیش‌از سه هزار نفر از اساتید ما افتخار این را دارند که دانشمند یک درصد و دو درصد دنیا باشند، نگران کننده است.

وی افزود: وقتی‌که هرکدام از مسؤولین جمهوری اسلامی بخواهند برنامه‌ای بنویسند و بخواهند از نظرات این عزیزان استفاده کند این افراد می‌تواند کمک شایانی بکنند، اگر اساتید دانشگاه‌های ما برای کمک به حل مسائل کشور و ارتقای علم و فرهنگ و صنعت جامعه به‌کار گرفته نشوند، و ورود نداشته باشند پس چه کسی می‌خواهد برای کشور برنامه بنویسد؟

وی ادامه داد: نظرات تخصصی از کجا می‌آید به غیر از دانشگاه؟ متأسفانه نگاهی که وی به این مسئله و نسبت به اعضای هیأت علمی دارد نگاه زیبنده‌ای نبود، این مسئله برای ما بسیار تأسف‌بار است امیدواریم که وی و افراد نزدیک به وی و کسانی که همفکر شأن هستند، نگاهشان را به دانشگاه عوض کنند و دانشگاه را به‌عنوان عظیم‌ترین پشتوانه کشور در تربیت نیروی انسانی در تولید علم و درحل مشکلات جامعه و تولید فناوری و تولید ثروت قدرت برای کشور بدانند کما اینکه این نقش را جامعه دانشگاهی ما همیشه ایفا کرده‌است، تحقیر دانشجو، تحقیر استاد زیبنده یک مدیر تراز اول در جمهوری اسلامی نیست.

کد خبر 6155995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha