۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۸

به نیت سیدالشهدا (ع) انجام شد؛

برداشت محصول از ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی مشگین‌شهر

برداشت محصول از ۵۰ هکتار اراضی کشاورزی مشگین‌شهر

اردبیل- رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: برداشت محصول از ۵۰ هکتار زمین‌های مشگین‌شهر برای تدارک احسانات عزاداری سیدالشهدا (ع) آغاز شد.

اسفندیار هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال اول ۱۲ هکتار و در سال دوم ۲۶ هکتار از اراضی حاصلخیز مشگین‌شهر به کشت محصولات زراعی به نیت سیدالشهدا (ع) رفته بود که امسال این میزان به ۵۰ هکتار رسید.

وی تصریح کرد: اهالی مشگین‌شهر با اهدای این زمین‌ها و محصول آن به برگزاری احسانات ایام اربعین حسینی سعی کردند تا در این حرکت معنوی عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نشان دهند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: ۲۰ هکتار از این اراضی به کشت عدس و ۳۰ هکتار به کشت گندم اختصاص یافته که با برداشت محصول سعی می‌شود تا این برداشت محصول به نیت امام حسین (ع) و خدمت به عزاداران حسینی تقدیم موکب حضرت معصومه (س) شود تا در ایام اربعین حسینی در کشور عراق خدمات مطلوب‌تر به زائران حسینی انجام شود.

هوشیار افزود: در سه سال اخیر اهالی مشگین‌شهر با تدارک این نیت خیرخواهانه سعی کردند تا در قالب موکب حضرت معصومه (س) خدمات متنوعی را به زائران ارائه کنند که این موکب در تل زینبیه همه ساله ارائه‌کننده خدمات به عاشقان سیدالشهدا (ع) است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل خاطرنشان کرد: اهالی روستای میرکندی در مشگین‌شهر همه ساله با افزایش زمین‌های اختصاص یافته به نیت وقفی سیدالشهدا (ع) سعی کردند تا در استحصال محصول و پاک کردن عدس تولیدی و سایر محصولات به صورت گروهی در روستا اقدام کرده و خود را برای ارائه خدمات به زائران حسینی برای اربعین آماده کنند.

کد خبر 6155996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha