۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸

قاضی زاده هاشمی:

تکیه بر غرب اوهامی بیش نیست

تکیه بر غرب اوهامی بیش نیست

زنجان-امیر حسین قاضی زاده هاشمی گفت: کار بزرگی که رییس‌جمهور شهید انجام داد این بود که اثبات کرد تکیه بر غرب اوهامی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در جمع حامیان جلیلی در مسجد جامع (سید) زنجان، با اشاره به اینکه انسان‌ها به طور مداوم در حال فتنه و آزمون هستند، افزود: ما همواره در مسیر دوراهی‌های زیادی در زندگی فردی خود قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه مردم زنجان پرچمدار امام حسین (ع) در ایران اسلامی هستند، گفت: نهضت امام حسین (ع) با شور حسینی مردم زنجان رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند اما ما به غیر از یاد امام حسین (ع) باید مشی، عمل، طرز تفکر و سبک زندگی سالار شهیدان را نیز در پیش بگیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا با یادآوری اینکه انسان برای سعادت خود و برای اینکه خیر دنیا و آخرت نصیبش شود، مکتب اسلام آن را راهنمایی کرده و واجباتی را در کنار محرمات قرار داده است، اظهار کرد: از استان زنجان عارفان زیادی برخاسته‌اند و به نوعی می‌توان این خطه از ایران اسلامی را صاحب مکتب دانست.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند، تولا و تبری در این جامعه جابه‌جا خواهد شد، ادامه داد: امروز ملت‌ها و دولت‌های بزرگی از مسلمین، برادر و خواهر مسلمان خود را در اوج مظلومیت در غزه رها کرده‌اند. دانشگاه‌ها و دانشمندان بزرگی در کشور مصر داریم اما در همسایگی آن‌ها کودکانی کشته می‌شوند.

بالاترین امر به معروف و نهی از منکر، برقراری حاکمیت الهی و توحیدی و استکبارستیزی است

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی بدون امر به معروف و نهی از منکر مرده و بالاترین امر به معروف و نهی از منکر، برقراری حاکمیت الهی و توحیدی، استکبارستیز و همراهی با مظلوم است، تصریح کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با قیام خودشان چنین حاکمیتی را به مردم ایران ارزانی داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مرکزیتی درست کرد تا پشتوانه همه محرومان و مستضعفان عالم باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا دشمن نیز از همه توان و قدرت خود استفاده کرد تا این مرکزیت را درهم بشکند، به همین خاطر ایجاد ناامنی، مشکلات اقتصادی و جنگ اقتصادی برای ایران اسلامی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد اما همت مردم ایران همه توطئه‌ها را با شکست مواجه کرد.

سخنران اجتماع حامیان دکتر جلیلی در زنجان با یادآوری اینکه دشمن بعد از ناکامی در اجرای همه روش‌ها، به یک روش روی آورد و متأسفانه در این روش موفق عمل کرد، یادآور شد: این روش، متوقف کردن ما از درون بود. یعنی کسانی را بر سر کار بگذارد که ما به واسطه حضور این افراد، خود تحریمی کنیم و این بدان معنی است که ما باید از دشمن پوشالی و به تعبیر دیگر از غیرخدا بترسیم، در حالی که مردم زنجان درس بندگی خدا و دوری از بندگی غیر خدا را با شور و شعور حسینی خود معنی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مسئله‌ای که امروز با آن مواجه هستیم، این است که تصمیم گرفته‌ایم با تکیه بر مردم، جوانان و با توکل بر خدا، الگوی بندگی خداوند برای جهانیان باشیم، نه اینکه در این راه مانند کسانی که روزی در قالب انقلابیون، لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و امروز از این اقدام خود ابراز پشیمانی می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کار بزرگی که رئیس‌جمهور شهید انجام داد، این بود که اثبات کرد تکیه بر غرب، اوهامی بیش نیست و نشان داد که اگر ما اهل استقامت در مسیر خداوند باشیم، راه‌های دنیایی و آخرتی ما باز خواهد شد، عنوان کرد: در طول بیش از چهل سال گذشته با تقدیم شهدای بی‌شمار، غیرت خود را در استقامت در مسیر خداوند را به اثبات رسانده‌ایم و نباید به عقب برگشته و داشته‌هایمان را از دست بدهیم.

وی با یادآوری اینکه آن چیزی که رئیس‌جمهور دولت سیزدهم را شهید رئیسی کرد، همان چیزی بود که شهید رجایی را شهید رجایی کرد، گفت: افتخار شهید رجایی این بود که مقلد امام راحل است و شهید رئیسی نیز افتخارش این بود که سرباز رهبر معظم انقلاب است و با صدای بلند آن را فریاد می‌زد و ما ندیدیم امری از اوامر ولایت را شهید رئیسی پیگیری نکرده و بر زمین بگذارد.

این سخنران حامی دکتر جلیلی با بیان اینکه از این کاندیدا با افتخار حمایت کرده و به مردم توصیه می‌کنیم که به این برادر جانباز پاک‌دست رأی دهند، اضافه کرد: موضوع صرفاً دفاع از یک شخص نیست، بلکه دفاع از یک رویکرد، نگاه و نیز دفاع از یک جبهه است، جبهه‌ای که تکیه‌گاه آن خداوند بوده و وظیفه خود را نوکری مردم و نیز خادم جمهور دانسته و نه رئیس‌جمهور.

ارتجاع و عقب‌گرد بدترین عاقبتی است که ممکن است برای ما فراهم شود

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: ارتجاع و عقب‌گرد بدترین عاقبتی است که ممکن است برای ما فراهم شود، از این رو در امر مشارکت در انتخابات به فرموده رهبر معظم انقلاب باید تا پایان ماجرا پای کار باشیم و به کاندیدای اصلح که دکتر جلیلی است رأی دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما در این عالم برای بندگی آمده‌ایم اما مسیر بندگی که به ما یاد داده‌اند، خدمت به مردم بوده و ما مردم را فرصت برای رشد، تعالی، عاقبت به خیری و شهادت می‌دانیم، اظهار کرد: امروز با دو طرز تفکر روبه‌رو هستیم. یک تفکر شهادت‌طلبی و تفکر دیگر دنیاطلبی است. یکی می‌خواهد رئیس مردم باشد و دیگری درخواست دارد مردم واسطه فیض او باشند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: همان طور که مردم را نمی‌توان به زور به بهشت برد، لازم نیست مردم را به زور جهنمی کنیم، به همین خاطر معتقدیم اگر بسترهای جامعه فراهم شده و فقر ریشه‌کن و عدالت در آن برقرار شود، فطرت خداجوی انسان به این سمت کشیده خواهد شد و این همان بستری است که دولت‌ها می‌توانند آن را فراهم کنند.

کد خبر 6156064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha