۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۴

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

برگزاری آیین «از قلم تا قلم» به مدت ۴ روز در گیلان

برگزاری آیین «از قلم تا قلم» به مدت ۴ روز در گیلان

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: آیین «از قلم تا قلم» به مناسبت روزهای قلم، ادبیات آیینی و ادبیات کودک و نوجوان به مدت ۴ روز در استان برگزار می‌ شود.

سید جلیل میر عظیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آئین «از قلم تا قلم» را به مناسبت «روز قلم»، روز ادبیات آئینی و روز ادبیات کودک و نوجوان به مدت ۴ روز در استان برگزار می‌کند.

وی افزود: این آئین‌های ادبی از ۱۴ تا ۱۸ تیر سال ۱۴۰۳ با برگزاری ۴ نشست تخصصی همراه است و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌گیلان در حوزه ادبی و شکوفا سازی استعدادهای آینده سازان، در دستور کار برنامه ریزان این ویژه برنامه‌ها قرار دارد.

میر عظیمی ادامه داد: برپایی نمایشگاه ساختارمند و فرآیند محور که با نوشتن خلاق و برگزاری کارگاه‌های ادبی آغاز می‌شود و با معرفی کتاب کارها و طرح‌های خلاقانه مربیان ادبی در دو بخش شعر و داستان به‌پیش‌می‌رود از دیگر برنامه‌هایی است که برای مخاطبان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: تشریح اولویت‌ها و هدف گذاری برای برگزاری هر چه بهتر «انجمن‌های ادبی»، «دو پنجره‌های استانی با عنوان سلامی دوباره»، ویژه برنامه‌های «با بچه‌های روستا» و بخش «چاپ آثار»، از دیگر محورهای موضوعی این آئین‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تصریح کرد: این در حالی است که معرفی اعضای برگزیده و به قالب رسیده کارگاه‌های ادبی کانون استان و همچنین، اعضای راه یافته به باشگاه ادبی کشوری «قاف» به مخاطبان، از دیگر فعالیت‌هایی است که همزمان با برگزاری این آئین‌ها در مناسبت‌های ادبی «روز قلم»، «روز ادبیات آئینی» و «روز ادبیات کودک و نوجوان» دنبال می‌شود.

میر عظیمی اضافه کرد: طی ویژه برنامه‌های «از قلم تا قلم» که با همراهی صاحبان قلم و اندیشه و فعالان عرصه ادبیات صورت می‌گیرد، آشناسازی هر چه بیشتر مخاطبان با روند رو به رشد فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز مدنظر قرار دارد و در این میان، با ارائه مستندات طبقه بندی شده ۴۲ ساله، از موفقیت‌های کارشناسان، مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی این مجموعه رونمایی می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه‌های از قلم تا قلم همچنین، با سخنرانی فعالان عرصه ادب، اثر خوانی اعضا و مشاعره شاعران و نوقلمان با بهره‌گیری از شعرهای آیینی‌همراه است و در پایان نیز از خالقان آثار برگزیده، مربیان و اعضای فعال کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تجلیل می‌شود.

برگزاری آیین «از قلم تا قلم» به مدت ۳ روز در گیلان

کد خبر 6156262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha