۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۸

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینماهای خراسان رضوی در دولت سیزدهم

رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینماهای خراسان رضوی در دولت سیزدهم

مشهد- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالن‌های سینمای خراسان رضوی در دولت سیزدهم از رشد ۱۱۳ درصدی برخوردار شدند و با ساخت پردیس سینمایی ملل، ۲۹۳ سالن در کشور افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزایی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح پردیس سینمایی ملل به اقدامات دولت شهید رئیسی عرصه سینما و هنر اشاره و اظهار کرد: امروز شاهد رشد خراسان رضوی در ساخت سالن سینما و تولیدات سینمایی هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی برخی در اوج ناامیدی از ورشکستگی سینمای ایران خبر می‌دادند و در این شرایط با استفاده از توان داخلی و برنامه ریزی های دقیق توانستیم سینما را نه تنها احیا؛ بلکه توسعه زیر ساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی به رشد سالن سینماهای استان خراسان رضوی در سه سال اخیر اشاره و بیان کرد: در دولت آیت الله رئیسی شاهد رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینمای خراسان رضوی هستیم و این نتیجه تلاش و فراهم کردن زیرساخت است.

خزایی خاطرنشان کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم به عدالت فرهنگی بی سابقه است؛ چرا که در ابتدای دولت شهید رئیسی ۵۷۳ سال سینمایی داشتیم و وزارت فرهنگ و ارشاد تعهد داد این تعداد را به ۱۰۰۰ سالن توسعه دهد. حدود ۴۳۰ سالن دیگر نیاز بود ساخته شود تا به این عدد دست یابیم و امروز با ساخت پردیس سینمایی ملل، دویست و نود و سومین سالن در کشور افتتاح شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش تعداد سالن‌های سینما تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تا شهریور ماه سال جاری و قبل از تحویل دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینمایی در کشور را به ۹۰۰ سالن افزایش خواهیم داد.

وی به اهمیت انتخابات اشاره و ابراز کرد: امیدواریم دولت جدید ادامه دهنده مسیر پیشرفت کشور باشد و این مسیر را با جدیت و تلاش پیش ببرد.

کد خبر 6156264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha