۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۷

مهر گزارش می دهد؛

گلستانی ها در روز ۱۵ تیر حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد

گلستانی ها در روز ۱۵ تیر حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد

گرگان- گلستانی ها با خلق حماسه ای دیگر در روز ۱۵ تیر منتخب خود را راهی پاستور می کنند که ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گلستانی‌ها همواره نقش بسیار پر رنگی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارند که کسب رتبه سوم گلستانی‌ها در مشارکت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گواه بر این ادعا است.

مردم این دیار در سال ۱۴۰۰ با حضور در پای صندوق‌های رأی منتخب خود را راهی پاستور کردند که هدفش جز خدمت به مردم و محرومان و اعمال مر قانون چیزی دیگر نبود.

استان گلستان در دولت‌های قبلی جز استان‌های محروم کشور محسوب می‌شد اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم کارهای زیر بنایی زیادی چون مشخص شدن وضعیت پروژه پتروشیمی گلستان بعد از ۱۷ سال، تعیین تکلیف برای پروژه آشوراده بعد از ۲۵ سال، بازگشت بیش از ۹۰ واحد راکد و غیر فعال استان به چرخه تولید، برقراری ارتباط با کشورهای اوراسیا و سی آی اس و دیگر کارها تحولات بزرگی بود که توسط دولت شهید آیت الله رئیسی در استان رقم خورد و این اتفاق‌های بزرگ مردم استان را بر آن داشت تا یک بار دیگر در پای صندوق رأی حاضر شوند و فردی را انتخاب کنند که ادامه دهنده راه شهید جمهور باشد.

گلستانی ها در روز ۱۵ تیر حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد

حضور مردم برای انقلاب اسلامی یک امر واجب و ضروری است

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوق رأی در صحنه یک مؤلفه مهم است.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در صحنه جز منظومه فکری حضرت امام بود، افزود: از همان ابتدا امام خمینی مردم را به صحنه آورد و اعتقاد داشت که تمامی اتفاق‌ها باید با حضور مردم رقم بخورد چرا که ایشان معتقد بودند حضور مردم برای انقلاب اسلامی یک امر واجب و ضروری است.

این کارشناس مذهبی گفت: امروز انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران برای جهانیان به خصوص برای دشمنان مهم است و حضور حداکثری باعث نا امیدی بدخواهان این نظام می‌شود و آنها را کیلومترها به عقب می‌راند و مردم این موضوع را ۴۰ سال است که تجربه کردند و قطعاً در انتخابات پیش رو همانند ۸ تیر حضور پر شور تر خواهند داشت.

وی افزود: در روز جمعه ۱۵ تیر هر یک از نامزدها که توسط مردم انتخاب می‌شوند قطعاً نظام هم ایشان را خواهد پذیرفت و به عنوان رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران معرفی می‌شود و فرد مورد نظر هم برای تمامی مردم کشور و هم برای مقام معظم رهبری قابل احترام است.

گلستانی ها در روز ۱۵ تیر حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد

مشارکت در انتخابات یکی از وظایف شرعی و ملی مردم است

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات یکی از وظایف شرعی و ملی مردم است، اظهار کرد: افراد با هوشیاری و بصیرت با حضور در پای صندوق رأی می‌توانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود نمی‌تواند کاری انجام دهد، گفت: این دیدگاه به معنای این است که در طول ۴۵ سال هیچ کاری در کشور انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: اگر چه قدرت نظامی مهم است اما مهم‌تر از قدرت نظامی قدرت مردمی و پشتوانه مردمی است، زمانی که مردم حضور گسترده داشته باشند دشمن هم نا امید خواهد شد. وقتی دشمنان می‌بینند که مردم همراه نظام هستند و در صحنه‌های حساس حضور دارند آنها هم در تصمیم گیری های خود مأیوس می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها معتقدند ما چه در انتخابات شرکت کنیم و چه شرکت نکنیم فردی که خود مسؤولان بخواهند انتخاب می‌شود، گفت: ممکن است در برخی از جاها خلاف‌های جزئی اتفاق افتد اما اینکه بگویم جریانی در کشور به راه افتاده که رأی مردم را نادیده می‌گیرد اشتباه است. بارها مقام معظم رهبری تاکید داشتند که همه چیز رأی مردم است و نباید به برخی از صحبت‌ها به راحتی توجه کرد و آن را قبول داشت.

نورمفیدی شرکت در انتخابات را یک تکلیف دینی و وظیفه شرعی دانست و اظهار کرد: باید همه ما نسبت به این موضوع احساس مسؤولیت کنیم و برای عزمت و پیشرفت کشور گام‌های بزرگی برداریم.

گلستانی ها در روز ۱۵ تیر حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد

مشارکت ۴۱/۱۶ درصد مردم گلستان در انتخابات ریاست جمهوری

سید علی مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پایان یافتن فرآیند انتخابات و پس از شمارش آرا مشخص شد که ۴۱/۱۶ درصد مردم گلستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

وی تعداد واجدین شرایط رأی دهنده در استان گلستان را یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۶۳۴ نفر رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: میزان تعرفه مصرف شده در روز ۸ تیر ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ برگه بود که این میزان مشارکت را رقم زد.

وی افزود: از مجموع آرای مأخوذه مسعود پزشکیان با ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رأی، سعید جلیلی با ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رأی، محمدباقر قالیباف با ۸۱ هزار و ۹۵ رأی و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رأی را به خود اختصاص دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، هیچکدام از نامزدها، حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند و نتیجه انتخابات در دوم مشخص خواهد شد.

جمعه ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بازهم با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود تا شاهد ایرانی قوی، پیروز و سربلند در دنیا باشیم.

کد خبر 6156265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha