۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۶

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد؛

حمایت از نویسندگان بومی کردستان با خرید ۳۱۰۰ نسخه کتاب جدید

حمایت از نویسندگان بومی کردستان با خرید ۳۱۰۰ نسخه کتاب جدید

سنندج_مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: با خرید ۳ هزار و ۱۰۰ نسخه جدید کتاب از نویسندگان بومی کردستان حمایت شد.

معصومه حسنی خونسار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، ۴۱ عنوان کتاب جدید در سه هزار و ۱۰۰ نسخه توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خریداری و به کتابخانه‌های سراسر استان ارسال شد.

وی افزود: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف ادبیات، تاریخ، هنر، علوم اجتماعی و غیره برای رده‌های سنی بزرگسال و کودک و نوجوان تهیه شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، با اشاره به این اقدام گفت: هدف از این طرح، حمایت از نویسندگان، مترجمان و ناشران بومی استان، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه در بین آحاد مردم، به خصوص کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: در انتخاب این کتاب‌ها، به تنوع موضوعی، کیفیت محتوا و همچنین نیاز مخاطبان کتابخانه‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

حسنی خونسار گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد افزایش رغبت مردم به مطالعه کتاب و استفاده از منابع کتابخانه‌های عمومی باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به خرید کتاب از نویسندگان بومی افزود: کتاب‌های همچون (صدای پای آب به نویسندگی گلاله صادقی، سوز فراق نویسنده جمال احمدی، شاماران نویسنده جبار شافعی زاده و عناوین مختلف دیگر این اقدام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، گامی مثبت در جهت حمایت از فرهنگ و علم در این استان است.

وی گفت: با غنی شدن منابع کتابخانه‌ها و افزایش تنوع کتاب‌ها، مردم به خصوص کودکان و نوجوانان، دسترسی بهتری به منابع علمی و فرهنگی خواهند داشت و می‌توانند از این طریق، دانش و آگاهی خود را افزایش دهند.

کد خبر 6156278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha