۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴

براساس اطلاعات سازمان ملل؛

چین در ثبت اختراعات هوش مصنوعی مولد از آمریکا جلو زد

چین در ثبت اختراعات هوش مصنوعی مولد از آمریکا جلو زد

طبق اطلاعات سازمان ملل تعداد اختراعات ثبت شده چین در حوزه هوش مصنوعی مولد ۶ برابر آمریکا است و این کشور در این زمینه رکورد دار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز ، اطلاعات سازمان ملل نشان می دهد چین بیش از هر کشور دیگری در جهان حق امتیاز اختراعات مربوط به هوش مصنوعی مولد مانند چت بات ها را ثبت کرده است. به طوریکه حق امتیازات اختراعات ثبت شده آن ۶ برابر آمریکا یعنی رقیب اصلی در این حوزه است.

طبق اطلاعات سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO)در دهه گذشته بیش از ۵۰ هزار حق امتیاز اختراع مربوط به هوش مصنوعی مولد که متن، عکس، کد رایانشی وحتی موسیقی را با توجه به اطلاعات موجود می سازد، ثبت شده است. یک چهارم این حق امتیازات اختراع در ۲۰۲۳ میلادی ثبت شده اند. کریستوفر هریسون مدیر بخش تحلیل حق امتیاز WIPO در این باره می گوید: این یک حوزه در حال شکوفایی است که با سرعت زیادی رشد می کند. پیش بینی می شود در برخی نقاط این رشد حتی بیشتر باشد.

بین ۲۰۱۴تا ۲۰۲۳ میلادی چین بیش از ۳۸ هزار اختراع هوش مصنوعی مولد و آمریکا ۶۲۷۶ اختراع در همین بازه ثبت کرده اند.

به گفته هریسون حق امتیازات اختراع چین در بخش های متنوع و وسیعی از رانندگی خودران گرفته تا انتشار و مدیریت اسناد ثبت شده اند. کره جنوبی، ژاپن و هند به ترتیب در رده های سوم، چهارم و پنجم قرار دارند. این در حالی است که نرخ رشد ثبت حق امتیازات اختراع این فناوری در هند بیش از بقیه کشورها بوده است.

بایت دنس(مالک چینی تیک تاک) یکی از شرکت هایی است که بیشترین حق امتیاز اختراع در این زمینه را ثبت کرده است. علاوه بر آن علی بابا، مایکروسافت نیز از جمله شرکت هایی با بیشترین اختراعات ثبت شده در زمینه هوش مصنوعی مولد هستند.

کد خبر 6156294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha