۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۰

دبیر آموزش و پرورش کردستان:

انتخابات نماد گردش آزاد نخبگان در پست‌های مدیریتی است

انتخابات نماد گردش آزاد نخبگان در پست‌های مدیریتی است

سنندج_ دبیر آموزش و پرورش کردستان و کارشناس سیاسی گفت: انتخابات و رأی دادن نماد عینی از گردش آزاد نخبگان در سمت مدیریتی است.

سید فواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جایگاه مردم در نظام سیاسی که برگرفته از قانون اساسی، دارای اهمیت والا است.

وی افزود: در نظام سیاسی کشور ارکان اصلی دولت با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و این یعنی گردش نخبگان در کشور در جریان است و اهمیت این موضوع هم در نظام مهم است.

دبیر آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: مولفه‌ای که در نظام قدرت ملی را رقم می‌زند همین مردمی بودن دموکراسی است و قدرت نظامی، سیاسی و راهبردی کشور برگرفته از همین سرمایه اجتماعی و قدرت نرم کشور است.

حسینی افزود: هر کشوری در آرزوی داشتن قدرت مردم است که خوشبختانه برای ما این موضوع توجیه شرعی و وظیفه حقوقی دارد.

وی عنوان کرد: بارزترین رژه ما در کشور نمایش حضور مردم است که مؤلفه قدرتی ما گردش آزاد نخبگان خصوصاً در رأس امور و بحث مدیریتی است.

کارشناس سیاسی اذعان کرد: میزان اهمیتی که حضور مردم در مباحث سیاسی و بحث مشارکتی دارد مطرح است و در انتخابات نظر مردم مهم و در حقیقت حق شهروندی ما در مشارکت در بحث انتخابات مهم است.

حق رأی برای زندگی بهتر است

حسینی یادآور شد: شهروندان و مسؤولان در نظام اسلامی هر کدام یک حق در رأی دادن دارند، و این حق برای زندگی بهتر است.

وی گفت: قطعاً دلخوری و مشکلاتی در بحث اقتصادی وجود دارد ولی عدم مشارکت در انتخابات چیزی را تغییر نمی‌دهد.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: پروسه قانونی انتخاب رئیس جمهور در حال انجام است و یک مرحله آن انجام شد که مرحله بعدی هم با عدم مشارکت مردم فرصت را به دیگران می‌دهد و موجب بدتر شدن شرایط می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در جریان سیاسی، اشخاصی وعده وعیدهایی می‌دهند در تمام عرصه‌ها و مردم هم حق دارند با درایت انتخاب کنند و بعد از انتخاب فرد مورد نظر و در نتیجه اعتماد خود خواسته و نیازهای مردمی محقق شود.

وی اذعان کرد: کردستان در بحث توسعه نیافتگی نسبت به بقیه استان‌ها در رده‌های ۲۷ کشوری است که در نتیجه جنگ تحمیلی و محدودیت زمان طاغوت این عدم توسعه یافتگی شکل گرفت.

کارشناس سیاسی ادامه داد: مطالبات انباشته شده‌ای از زمان جنگ تاکنون وجود دارد و حق مردم حل این مشکلات است که تنها با اعتماد و مشارکت هم ممکن و باعث توسعه یافتگی می‌شود.

حسینی ادامه داد: حجم مشکلات استان نیازمند حضور بالا و در نتیجه بالا رفتن قدرت رایزنی دارد و مردم هم در اصل بنا به تعهد دینی خود و برای ادای وظیفه شرعی به انتخابات آری می‌گویند که زمینه حل مشکلات و فراهم کردن آینده بهتر برای فرزندانمان می‌شود.

وی بیان کرد: فرد منتخب هم باید متعهد به قول و عمل خود در قبال مردم و رفع مشکلات آنها باشد تا اعتماد دو سویه شکل گیرد.

کد خبر 6156298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha