۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازگشت به ادبیات نمایشی کهن با برگزاری جشنواره ملی تئاتر اقتباس

بازگشت به ادبیات نمایشی کهن با برگزاری جشنواره ملی تئاتر اقتباس

اصفهان-مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با برگزاری جشنواره ملی تئاتر اقتباس قصد داریم به ادبیات نمایشی کهن بازگشته و از حضور ادبیات خارجی در کشور کم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید نیلی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس که در شهرستان شاهین شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: بهترین زبان برای آموزش به کودکان و رفع بسیاری از دغدغه‌ها، زبان نمایش است.

وی ادامه داد: ما از نظر پشتیبانی در حوزه تئاتر، برطرف کردن نیاز هنرمندان عرصه نمایش و استفاده مناسب از دانش‌آموختگان این عرصه نتوانستیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم اما با برگزاری این جشنواره قصد داریم به ادبیات نمایشی کهن بازگشته و از حضور ادبیات خارجی در کشور کم کنیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع جشنواره شاهین شهر بسیار مهم است و نگاه ما به این رویداد به جای صرف هزینه، تولید محتواست.

نیلی در ادامه گفت: اگر بنای یک جشنواره از ابتدا به درستی نهاده شود می‌تواند تداوم داشته باشد و این جشنواره هم با توجه به زیرساخت صحیح متناسب با آداب و رسوم و ادبیات کهن این مرز و بوم بادوام به نظر می‌رسد.

توجه ویژه به شبکه شهرهای خلاق

مدیر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی تئاتر اقتباس گفت: با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهرها توسط شهرداری‌ها حمایت می‌شود جای خرسندی است که شهرداری شهر نیز به این عرصه وارد شده است.

علی ایزدی افزود: ۵۹ جشنواره در کشور برگزار می‌شود که جشنواره اقتباس نیز بعنوان شصتمین جشنواره کشوری به جشنواره‌ها افزوده شد.

وی یادآور شد: ما در این زمینه حتماً از این ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کنیم چرا که شبکه شهرهای خلاق بسیار مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کد خبر 6156303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha