۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷

استاندار خراسان رضوی:

۱۰ درصد رأی دهندگان کشور از خراسان رضوی هستند

۱۰ درصد رأی دهندگان کشور از خراسان رضوی هستند

مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با مشارکت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، حدود ۱۰ درصد از کل رأی دهندگان کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در ویژه‌برنامه معرفی دستاوردهای فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی با عنوان «سرمشق» که صبح پنجشتبع در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای معنوی این شهید عزیز و همراهانش که در سانحه سقوط بالگرد به لقاء الله پیوستند، گستره وسیعی است که کل کشور را دربر می‌گیرد اما بنده به طور خاص به همراه همه مردم استان در جریان بخش ویژه ای از این خدمات به میدان داری شهیدان رئیسی و رحمتی هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: امروزه کشور ما در یک بزنگاه خاص سیاسی قرار دارد و این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود که دستاوردها و خدمات دولت سیزدهم مورد تبیین و ارائه قرار بگیرد. در مراسم امروز نیز ۱۳۹ دستاورد ملموس و قطعی رونمایی خواهد شد تا بیانگر حجم و کیفیت این اقدامات و تلاش‌ها باشد.

سه پروژه شاخص فرهنگی استان در دولت سیزدهم

وی با اشاره به گوشه‌ای از خدمات فرهنگی و اجتماعی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: حل و فصل ضعف تشکیلاتی برای انجام امور فرهنگی خیلی مهم است. به همین دلیل ما که در استانداری خراسان رضوی فقط معاون فرهنگی داشتیم، این نهاد به معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت ارتقا پیدا کرد تا با نگاه ویژه به مزیت بزرگ زیارت، برنامه‌های فرهنگی تدوین شود و در دستورکار قرار بگیرد. تشکیل کارگروه ملی زیارت، دومین گامی بود که پس از اتخاذ رویکردهای استانی در سطح ملی موردتوجه قرار گرفت و کار به جایی رسید که حجم زائر ورودی به شهر از نظر زیرساخت و خدمات تحت کنترل قرار بگیرد.

نظری ادامه داد: قطار سریع السیر، شهر فرودگاهی امام رضا (ع) و آزادراه حرم تا حرم با افق تحقق ۱۰۰ میلیون زائر، سه راهبرد اصلی دولت شهید رئیسی مربوط به حوزه زیارت بود و آخرین حرفی که شهید رئیسی به شخص بنده گفت، این بود که آمدن دوباره من به مشهدالرضا (ع) تا زمانی که آزادراه حرم تا حرم به سرانجام نرسیده موضوعیت ندارد و به همین دلیل باید این پروژه به قید فوریت به سرانجام برسد.

افزایش موالید و کاهش طلاق در استان

استاندار خراسان رضوی با اشاره به خدمات اجتماعی دولت سیزدهم تصریح کرد: تا پیش از دولت سیزدهم در حوزه موالید، بر عدد منفی ما افزوده می‌شد اما از سال ۱۴۰۱ این نرخ به منفی ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و امسال روند موالید استان دوباره به نرخ مثبت بازگشته است. به موازات این، نرخ ازدواج نیز افزایشی و طلاق کاهشی شده و اعتبار برنامه‌های اجتماعی در شرایطی که پیش تر ۳.۳ هزار میلیارد تومان بود، در دولت شهید رئیسی به ۳۵ همت افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: در سال ۱۳۹۹، ضریب بیکاری استان زمینه ساز ۹۸ هزار جوان در استان خراسان رضوی شد. البته این موضوع دلایل مختلفی همچون کرونا داشت اما پس از جبران این نواقص در دولت سیزدهم، این موضوع به بیش از ۱۷۰ هزار اشتغال خالص رسید. علاوه بر اینها، ۲۵ درصد پرداخت بیمه بیکاری ما کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری ما در استان به ۶.۳ رسیده و از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

حل بحران آب مشهد در دولت سیزدهم

نظری گفت: به طور کلی، ۴۵۰ میلیارد مترمکعب پساب در شهر مشهد تولید می‌شود که تا به امروز فقط نیمی از آن به مرحله تصفیه می‌رسد. با این حال، با اجرای تصفیه خانه‌های شهرک صنعتی توس و چرمشهر در دولت سیزدهم مقرر شد تا کشف رود نجات پیدا کند و به عنوان یک مسئله همیشگی محیط زیستی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در مشهد ما سالانه ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی نیاز داریم و بر همین اساس، امسال سد جدید شوریجه به مرحله آبگیری می‌رسد تا با تأمین سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب، تقریباً نیاز شهر را برطرف کند. دولت سیزدهم به احیای ظرفیت‌ها توجه ویژه داشت؛ اینکه چهار رودخانه پرآب در استان ما حوزه آبریز بیرون از کشور دارند و به موازات بهره برداری از آنها، پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز به ظرفیت ۴ هزار لیتر بر ثانیه درحال اجراست تا نیاز ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی شهر مشهد در ساعت اوج بحران را سیراب کند.

۱۰ درصد رأی دهندگان کشور از خراسان رضوی هستند

وی عنوان کرد: در همین الان، ۸ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان در حال اجراست و این در حالی است که ما از بودجه عمومی کشور نیز استفاده نمی‌کنیم. قرار ما بر مولدسازی است و با همین مبنا مقدر شده تا افزون بر ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه از جمله بیمارستان ۵۴۰ غرب در حوزه درمان به مرحله اجرا برسد.

نظری افزود: باید دستاوردهای دولت سیزدهم در میزان مشارکت مردم استان نمود و تجلی داشته باشد. در جمعه گذشته، خراسان رضوی در رتبه چهارم کشور قرار داریم و آمار مشارکت از ۵۰ درصد نیز فراتر رفت. اینها نشان از سرمایه اجتماعی دارد و حاکی از اعتماد ملت به مسؤولان و دست اندرکاران است. خراسان رضوی در شرایطی که ۸ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد اما با مشارکت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، حدود ۱۰ درصد از کل رأی دهندگان کشور از این استان بوده است.

استاندار خراسان رضوی با گلایه از بی انصافی‌هایی که در قبال عملکرد دولت سیزدهم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: من شنیدم عده‌ای گفتند دولت شهید رئیسی چه کار کرده است. برادران عزیز، خواهران گرامی، همین الان ۱۸۰ هزار مسکن فقط در همین استان در مرحله ساخت قرار دارد. وقتی پرداخت بیمه ۲۴ درصد کاهش پیدا می‌کند، بیکاری کمتر می‌شود و سرمایه گذاری خارجی بیشتر از هر دوره در طول تاریخ انقلاب اسلامی افزایش پیدا می‌کند، اهل فن می‌فهمند این چیزها را. اینها مصداق عینی توسعه است و برای قضاوت درباره آن فقط نیازمند انصاف هستیم.

کد خبر 6156394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      6 1
      سود سهام عدالت را واریز نمی کنند بعد می خواهید که رای بدهیم