۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹

برای نخستین بار در تاریخ وزنه‌برداری؛

تیم زنجان قهرمان وزنه‌برداری بزرگسالان شد

تیم زنجان قهرمان وزنه‌برداری بزرگسالان شد

زنجان-مربی تیم وزنه‌برداری زنجان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی کشور، از کسب عنوان نخست این رقابت‌ها خبر داد.

علی نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور (انتخابی تیم‌ملی) به میزبان اصفهان برگزار شد، افزود: در این دوره از رقابت‌ها تیم وزنه‌برداری زنجان توانست برای اولین‌بار عنوان قهرمانی را در رده سنی بزرگسالان از آن خود کند و این در حالی است که این قهرمانی با اعزام فقط دو ورزشکار به دست آمد.

وی با یادآوری اینکه تیم زنجان توانست با دو ورزشکار اعزامی به این مسابقات و کسب شش مدال ارزشمند طلا در دو وزن عنوان قهرمانی را برای استان به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: در دسته ۸۹ کیوگرم این رقابت‌ها حسین سلطانی در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرم بر سکوی نخست ایستاد.

این ورزشکار زنجانی در حرکت دوضرب توانست وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا در این حرکت نیز جایگاه نخست را از آن خود کرده باشد.

این فعال ورزشی با اشاره به اینکه حسین سلطانی با کسب دو مدال طلا در حرکت یک‌ضرب و دوضرب به دو مدال طلا دست یافت، اظهار کرد: این ملی‌پوش وزنه‌برداری در مجموع نیز توانست با مهار ۳۶۲ کیلوگرم عنوان قهرمانی این وزن را از آن خود کرده و با کسب سه مدال طلا، اولین روز این رقابت‌ها را برای تیم زنجان طلایی کند.

نصرتی با بیان اینکه دومین ورزشکار زنجانی اعزامی به این رقابت‌ها مهدی کرمی بود که عملکرد درخشانی همانند حسین سلطانی در این آوردگاه داشت، خاطرنشان کرد: این ملی‌پوش نیز در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۱۷۶ کیوگرم در جایگاه نخست ایستاد. وی در حرکت دوضرب عنوان نخست را با ۲۱۰ کیلوگرم از آن خود کرد و در مجموع با مهار ۳۸۶ کیلوگرم همانند حسین سلطانی سه مدال طلا را برای تیم زنجان به ارمغان آورد.

مربی تیم وزنه‌برداری زنجان با یادآوری اینکه این عنوان اولین مقام قهرمانی تیم زنجان در رده سنی بزرگسالان به شمار می‌رود، عنوان کرد: این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که تیم زنجان فقط با دو نماینده عازم این رقابت‌ها و توانست با کم‌ترین ورزشکار بهترین عنوان را در تاریخ وزنه‌برداری زنجان به دست آورد.

گقتنی است، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور تا ۱۹ تیرماه در خانه وزنه‌برداری اصفهان در حال پیگیری است.

کد خبر 6156425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha