۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

صدور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور

صدور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور

رشت _ معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت و اسناد گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور صادر شده است.

حسن بابایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل شورای قضائی گیلان و طرح مسائل مهم در این نشست اظهار کرد: گیلان در حوزه حدنگاری در شرایط مطلوبی قرار دارد و این روند باید استمرار داشته باشد.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت و اسناد از تثبیت مالکیت ۹۹ درصد از اراضی ملی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: صدور اسناد و تثبیت مالکیت بیش از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی گیلان هم انجام شده است.

بابایی با بیان اینکه تالاب‌های مهم گیلان دارای سند مالکیت شدند، گفت: صدور حریم ۶۰ متری دریای خزر به مساحت حدود ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار به میزان ۹۴ درصد در سواحل گیلان انجام شده است.

به گفته وی، ۴۳ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت کشاورزی در گیلان صادر شده است.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه صدور سند برای شهرک سفیدرود رشت پس از سال‌ها انتظار انجام شده است، گفت: تثبیت مالکیت شرکت‌های صنعتی و تولیدی منجر به رشد اقتصادی و رونق تولید و اطمینان خاطر برای فعالیت‌های تولیدی می‌شود.

بابایی با اشاره به فاصله معنادار صدور سند اراضی تالاب انزلی با واقعیت‌های موجود بیان کرد: در ثبت صدور سند حریم تالاب انزلی ۶ هزار هکتار اختلاف وجود دارد که این فاصله معنادار باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی با اشاره به مساله حریم رودخانه سفیدرود و چالش‌های اجتماعی آن افزود: ثبت سند حریم رودخانه سفیدرود توسط بهره بردار با واقعیت‌ها اختلاف معنایی وجود دارد که محل تأمل و بررسی است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از صدور بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار سند مالکیت الکترونیکی در کشور خبر داد و اضافه کرد: این طرح از ابتدای خرداد به صورت آزمایشی شروع شد و از ابتدای تیرماه هم روند کار شکل رسمی به خود گرفت.

بابایی با اشاره به مزیت‌های صدور سندهای الکترونیکی بیان کرد: در این روش صدور سند غیر قابل دسترس، ویرایش، جعل و دستبرد است و از امنیت حفاظتی بالایی برخوردار است.

کد خبر 6156427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha