۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱

مدیرعامل هلال احمر بوشهر:

دوازدهمین دوره المپیاد «آماده» به میزبانی استان بوشهر برگزار شد

دوازدهمین دوره المپیاد «آماده» به میزبانی استان بوشهر برگزار شد

بوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از میزبانی این استان در المپیاد کشوری کانون‌های دانش آموزی سراسر کشور در اردوگاه مهر بندر انزلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) با حضور ۳۲ استان در ۲ بخش برادران و خواهران برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان پس از آغاز سال تحصیلی مهارت‌های امدادی و بشردوستانه را فرا گرفته و به عنوان اعضا تیم‌های دادرس در مدارس به ارائه خدمات امدادی می‌پردازند.

وی افزود: المپیاد مهارتی آماده، طرحی است که موجب رشد فکری و بالا رفتن توان مهارت افزایی دانش آموزان برگزار می‌شود که دانش آموزان در ۸ آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا قلبی و ریوی CPR، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفا حریق و سوختگی و اسکان اضطراری (چادر زنی) با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفری در مدارس، در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به المپیاد کشوری گفت: امسال میزبانی مرحله کشوری دوازدهمین دوره المپیاد آماده به استان بوشهر تعلق پیدا کرد.

ایزدپناه یادآور شد: در مرحله کشوری دانش آموزان علاوه بر رقابت در آموزش‌ها و مهارت‌ها فرا گرفته در فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستی نیز به اجرای برنامه می‌پردازند و به نوعی سفیران فرهنگی استان‌های خود هستند.

وی یادآور شد: این مسابقات با هدف ارتقای توان فکری و شکوفایی استعدادها، آشنایی و تقویت روحیه کار تیمی دانش آموزان عضو سازمان جوانان هلال احمر، طرح ریزی و اجرا ‏می‏‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله برادران استان‌های گلستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند، همچنین استان سیستان و بلوچستان نیز موفق به کسب عنوان تیم بشردوست این دوره شده است.

کد خبر 6156482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha