آیت الله هاشمی علیا:

رأی ما در قیامت مورد حساب دقیق الهی قرار می‌گیرد

رأی ما در قیامت مورد حساب دقیق الهی قرار می‌گیرد

آیت الله هاشمی علیا گفت:کسانی که می‌توانند رأی دهند، دقت کنند؛ رأی ما و طرفداری‌های ما در قیامت، به حق یا ناحق، حساب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر در جلسه درس اخلاق که با «شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه» برگزار شد اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «أَعْدَی عَدُوِّکَ نَفْسُکَ اَلَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ؛ دشمن‌ترین دشمن تو، نفسی است که میان دو پهلویت قرار دارد.

وی افزود: از آنجا که هوای نفس انسان، بزرگ‌ترین دشمن اوست، جهاد با هوای نفس نیز بزرگ‌ترین جهاد است؛ لذا آن را جهاد اکبر نامیده‌اند. هوای نفس، انسان را بیچاره می‌کند. آدمی با اطاعت از هوای نفس به جایی می‌رسد که چراغ‌ها و ابزار هدایت الهی، یعنی عقل و چشم و گوش را خاموش کرده، در نهایت، خسر الدنیا و الآخرة از دنیا می‌رود.

هاشمی علیا بیان کرد: این در حالی است که به سبب از دست دادن قوه تشخیص حق از باطل، خود گمان می‌کند که عاقل است و کار نیک انجام می‌دهد؛ چنان‌که در آیات ۱۰۳ تا ۱۰۵ سوره کهف، به پندار نادرست این افراد و حبط و نادیده گرفته شدن اعمالشان در قیامت اشاره شده است.

این استاد اخلاق به نکته‌ای اساسی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: رمز اینکه انسان مورد عنایت و هدایت الهی قرار گیرد و عاقبت به خیر از دنیا برود، عناد نداشتن با حق تعالی است. بوده‌اند کسانی که سال‌ها گناه کردند، اما عناد نداشتند و چشم و گوششان باز بوده، به طوری که اگر کسی آنان را کمک و راهنمایی می‌کرد، قبول می‌کردند. چنین افرادی حتی پس از ۷۰ سال گناه، مورد بخشش خداوند قرار گرفته، بهشتی می‌شوند؛ همچون علی گندآبادی که پس از شنیدن روضه امام حسین (ع) در یک شب عاشورا، متحول شده، به نجف عزیمت می‌کند و از دوستان جناب آقای سید ابوالحسن شده و پس از مرگش در صحن امیرالمؤمنین (ع) به خاک سپرده می‌شود.

هاشمی علیا در انتها ضمن دعا برای بیداری و هشیاری دل‌ها و شنوایی گوش‌های مردمان، از رأی‌گیری روز جمعه به عنوان یکی از حوادث و ابتلائات آخرالزمان یاد کرد و تأکید داشت: کسانی که می‌توانند رأی دهند، دقت کنند؛ رأی ما و طرفداری‌های ما در قیامت، به حق یا ناحق، حساب دارد.

کد خبر 6156615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha