۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان

همدان-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان در ایام ماه محرم و صفر خبر داد.

حجت الاسلام سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در آستانه محرم اداره اوقاف و امور خیریه نیز برنامه ریزی لازم را برای ایام محرم و صفر دارد اظهار کرد: همه ساله همزمان با ایام ماه محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با ایام ماه محرم و صفر این طرح در ۸۶ بقعه متبرکه همدان اجرا می‌شود که زمان اجرای آن از ۱۷ تیر ماه تا ۱۴ شهریور ماه از اول محرم تا پایان صفر است

حسینی با بیان اینکه در استان همدان یک قرارگاه با نام قرارگاه سید الشهدا تشکیل شده گفت: برنامه ریزی که صورت گرفت قرار شد در طول این ایام عزاداری در بقاع متبرکه در راستای طرح بصیرت عاشورایی انجام شود

وی افزود: آماده سازی جایگاه‌ها جهت استفاده از فضای بقاع متبرکه، هماهنگی جهت برگزاری مراسم و فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی پیش بینی شده است.

معاون امورفرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان از اعزام ۳۰ نفر از مُبلغین بومی و اعزامی برای تبلیغ به بقاع متبرکه خبر داد و افزود: در طول ایام محرم هم برنامه‌های خود را داریم

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در طول ایام ماه محرم برنامه حضور و دعوت از دسته جات عزاداری و هئیت های مذهبی را در بقاع متبرکه در برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی داریم تاکید کرد: برگزاری مراسم «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی را ۲۱ تیر ماه در پنجم محرم در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی برگزاری شیر خوارگان حسینی در تعدادی از بقاع متبرکه استان را در ششم محرم از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و تصریح کرد: برگزاری همایش رهروان زینبی (‌س) ویژه بانوان مصادف با ۲۷ تیر ماه در ۱۱ محرم از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه همدان است

معاون امورفرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا، نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در طول ایام محرم نیز با توجه به حضور نوجوانان در طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت در بقاع برنامه‌های عزاداری محرم را در این هئیت ها داریم افزود: اطعام دهی عزاداران حسینی در طول ماه محرم از محل خیرین و نیات واقفان نیز از دیگر برنامه‌های ایام ماه محرم توسط اوقاف و امور خیریه است.

وی برگزاری شام غریبان و همچنین سالروز شهادت امام سجاد (ع)، برگزاری مراسم تعزیه خوانی در محوطه بقاع متبرکه برخی نقاط استان، همکاری با سایر نهادها در برگزاری مراسم‌های عزاداری و.. را نیز از دیگر برنامه‌های این ایام دانست.

کد خبر 6156668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha