۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

فعالیت ۲۳ خانه عالم در ملایر

فعالیت ۲۳ خانه عالم در ملایر

همدان-مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از فعالیت ۲۳ خانه عالم در ملایر خبر داد.

حجت الاسلام روح الله رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت ۲۳ خانه عالم در سطح روستاهای شهرستان اظهار کرد: از این تعداد ده مورد توسط سازمان ساخته شده و مابقی به همت مجموعه‌های مرتبط و خیرین احداث شده‌اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه یکصد مبلغ و مبلغه فعال به طور مستمر با این اداره همکاری دارند افزود: همکاری با توجه به کثرت روستاها و حجم بالای وظایف و تکالیف سازمان تبلیغات اسلامی قطعاً کمبود مبلغ و مبلغ داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۱۵ روستا درخواست روحانی داده‌ایم اما بنا به دلایلی هنوز محقق نشده است تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات معیشتی و نبود زیرساخت‌های لازم در برخی از روستاها، اما مبلغین ما نهایت تلاش خود را می‌کنند که به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند و در این راستا اتفاقات خیلی خوبی در سطح شهرستان رقم خورده است

رستمی با اشاره به اینکه ساخت ۱۸ خانه عالم، در مراکز دهستان‌ها در دستور کار قرار دارد تصریح کرد:، در این زمینه در سال جاری طی جلسه‌ای با مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان موافقت شد دو میلیارد تومان بودجه در این راستا اختصاص داده شود.

وی به تخصیص اعتباری از محل سفر ریاست جمهوری و اداره کل در این راستا خبر داد و افزود: اگر مردم و خیرین ما را یاری بکنند پیش‌بینی می‌کنیم طی دو سال آینده عملیات اجرایی احداث ۱۰ خانه عالم در روستاهای ملایر آغاز شود.

رستمی یادآور شد: در نشست هم‌اندیشی با فرماندار ملایر، پنج میلیارد تومان اعتبار از طرف فرمانداری برای مساجد و طرح زندگی با آیه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی مبلغین در سطح مساجد و هیئات مذهبی تخصیص یافت.

وی با تاکید بر اینکه مبلغین ما در سطح روستاها و خانه‌های عالم، مؤسسات و تشکل‌های دینی و قرآنی به صورت فعال به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند یادآور شد: همچنین یک ماه قبل از هر مناسبت ملی و مذهبی، برنامه‌های خاصی با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط تدارک می‌بینیم. وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه محرم نی برنامه ریزی و جلسات متعدد را برای برگزاری برنامه‌های محرم و صفر داریم خاطرنشان کرد: در این زمینه کارگاه بصیرت افزایی برای مبلغین و فعالین برنامه‌های محرم و هئیت های مذهبی روز گذشته در دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد.

کد خبر 6156671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha