۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۱

نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت؛

بوشهری‌ها برای خلق حماسه آمدند/ برگزاری انتخابات در ۷۹۰ شعبه

بوشهری‌ها برای خلق حماسه آمدند/ برگزاری انتخابات در ۷۹۰ شعبه

بوشهر- مردم استان بوشهر با حضور در یکی از ۷۹۰ شعبه اخذ رای، آماده خلق حماسه در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار شد و چهار نفر با هم به رقابت پرداختند که با توجه به نرسیدن میزان آرای هیچیک از کاندیداها انتخابات به دور دوم کشیده شد.

دور دوم انتخابات امروز پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود و رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی است تا با کسب بیشترین تعداد آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شوند.

در شرایطی که در دور نخست انتخابات میزان مشارکت در سطح کشور ۴۰ درصد بود، مردم استان بوشهر با مشارکت ۴۶ درصدی نسبت به میانگین کشوری میزان بیشتری از مشارکت را به ثبت رساندند.

مردم استان بوشهر با حضور گسترده در دور دوم انتخابات آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند تا ثابت کنند که همیشه پای این نظام و انقلاب، آرمان‌های امام، شهدا و رهبری ایستاده‌اند.

شرایط انتخابات باشکوه فراهم است

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه شرایط برای برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه فراهم است و امید داریم که مردم مشارکت گسترده‌ای را در این انتخابات داشته باشند.

احمد محمدی‌زاده با دعوت از همه مردم برای حضور گسترده در انتخابات بیان کرد: امید است که مردم در همین ساعات ابتدایی در انتخابات حضور یابند و شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی حضور مردم در انتخابات را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب شادمانی دوست‌داران انقلاب و ناکامی و مایوسی دشمنان انقلاب می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور تأثیرگذار مردم این استان در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: امروز نیز همچون گذشته شاهد حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان بوشهر صورت گرفته است تا انتخاباتی سالم با رعایت اصلی بی‌طرفی برگزار شود.

اکبر پورات با اشاره به اینکه تجهیزات انتخابات در استان بوشهر به‌روزرسانی و آماده دور دوم انتخابات شده است افزود: اقلام انتخاباتی مورد نیاز در شعب اخذ رأی استان بوشهر توزیع شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر ۸۰۶ هزار و ۱۴۲ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۷۹۰ شعبه اخذ رأی در استان گفت: ۵۶۵ شعبه اخذ رأی ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار، ۴۷۱ شعبه در شهرها و ۳۱۹ صندوق اخذ رأی در روستاها است.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش حضور مردم در انتخابات دور دوم بیان کرد: مشارکت مردم در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه نسبت به انتخابات ۱۱ اسفند ۱.۵ درصد افزایش یافت.

پورات با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردم در برگزاری انتخابات گفت: در استان بوشهر بیش از هفت هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات همکاری دارند.

نظارت ۲۸۰۰ نفر بر انتخابات

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر گفت: شورای نگهبان و هیأت‌های منتسب به آن بر همه فرایندهای انتخابات ازجمله تعیین معتمدین هیأت‌های اجرایی، تبلیغات نامزدها و حتی توزیع ملزومات انتخابات نظارت مستمر و دقیق دارد.

خلیل رضایی اضافه کرد: این مهم تا شمارش و تجمیع آرا هم ادامه دارد و تلاش خواهیم کرد امانتدار آرای مردم بصیر و عزتمند ایران اسلامی که به فرموده مقام معظم رهبری حق الناس است، باشیم.

وی گفت: با حضور ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ناظرین توانمند و آموزش دیده در سطوح مختلف، به عنوان چشم بینای نظام امر نظارت بر ۷۹۰ شعبه اخذ رأی انجام و همانند گذشته با رعایت دقیق قانون وفق مقررات از آرای مردم صیانت و حفاظت خواهند کرد.

رضایی افزود: به منظور اطمینان بخشی به این مهم، برای هر شعبه اخذ رأی سه تا چهار نفر ناظر آموزش دیده، مجرب و مسلط بر قانون انتخابات در نظر گرفته شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر خاطر نشان ساخت: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و با اعلام ستاد انتخابات کشور، تمهیدات لازم برای حضور نمایندگان کاندیداهای در همه شعب اخذ رأی فراهم شده است.

رضایی اضافه کرد: با توافق صورت گرفته، نمایندگان نامزدها می‌توانند از ابتدا تا انتهای روز اخذ رأی در جریان همه فرآیندهای انتخابات تا تجمیع آرا در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور داشته باشند.

امید است مردم با حضور گسترده و پرشور در انتخابات به آینده کشور کمک کرده و با خلق حماسه‌ای جاوید، برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار کشور ثبت کنند.

هر چند امسال انتخابات در فصل تابستان برگزار می‌شود و گرمای هوا در استان بوشهر به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است ولی این گرما مانعی برای حضور گسترده و پرشور مردم پای صندوق‌های رأی نخواهد بود.

اخذ رأی از مردم از ساعت هشت صبح آغاز شده و مردم در نخستین لحظات خود را به شعب تعیین شده رسانده‌اند تا رأی خود را به صندوق بیاندازند و این نویدبخش انتخاباتی پرشور است.

امسال رأی دهندگان فقط با داشتن شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و نیازی به داشتن همزمان شناسنامه و کارت ملی نیست.

کد خبر 6156743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha