۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۲

استاندار کردستان:

مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه بزرگی برای کشور است

مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه بزرگی برای کشور است

سنندج_استاندار کردستان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات پشتوانه بزرگی برای کشور اسلامی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه پنج‌شنبه در ویژه برنامه انتخاباتی سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: دولت شهید رئیسی با ۳۳ ماه خدمت توانست توجه غیرقابل قیاسی با سایر استان‌ها نسبت به کردستان داشته باشد.

وی بیان کرد: رویکرد و راهبرد شهید رئیسی که به نقاط کمتر توجه شده نگاهی توسعه‌ای داشتند و توانستیم بر همین مبنا اعتبارات عمرانی زیادی را بگیریم.

استاندار کردستان عنوان کرد: راهبرد ایشان این بود که کلنگ زنی نکردند بلکه پروژه‌های ناتمام و دارای اولویت برای مردم که نیمه تمام مانده بود را با اولویت به بهره برداری رساندند.

استاندار کردستان اذعان کرد: پروژه راه آهن با ۷۰۰ میلیارد بدهی قطعی و کاملاً تعطیل به دولت سیزدهم تحویل داده شد که با اهتمام شهید رئیسی به اتمام رسید.

مشارکت در انتخابات موجب توسعه می‌شود

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: توجه و رویکرد دولت‌ها در توسعه و پیشرفت استان‌ها می‌تواند مؤثر باشد و مشارکت مردم می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت شود.

وی افزود: حضور و مشارکت بالای مردم یک بحث مهم است که هر دولتی نیازمند به این پشتوانه مردمی است و یک اصل پذیرفته شده در جهان است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: استان‌ها در رقابت با هم در بحث مشارکت هستند و مشارکت بالا موجب سرازیر شدن درهای خدمت می‌شود.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: بعد از استقبال تاریخی از شهید رئیسی در سنندج خدمات خوبی هم به پشتوانه همان استقبال از سنندج شکل گرفت و قطعاً یک بحث ایجابی و نه سلبی کار با مشارکت مردم فرصت مدیریتی ارشد را بالا می‌برد.

وی اظهار کرد: مشارکت ۲۳.۶۴ درصدی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری درشأن مردم کردستان نبود که البته دلایل مختلفی هم دارد و نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

استاندار کردستان افزود: بصیرت مردم و دلسوزی آنها در مشارکت بالا باعث توجه به کشور می‌شود و عدد مشارکت یک موضوع مهم در تعیین زیرساخت‌ها است.

وی بیان کرد: ۲۵ هکتار زمین در محدوده باشماق با حمایت مجموعه‌های ملی تملک شد و برای شروع پروژه‌های خوب در حال انجام است و در مریوان، بانه و سقز و دیواندره هم پروژه‌های خوبی شروع شد و امروز شخص در سمت مدیریتی استان مهم نیست بلکه پشتوانه مردمی مطرح است تا ادامه دهنده راه خدمت باشد.

دولت سیزدهم چاله‌ها را رفع کرد

استاندار کردستان یادآور شد: در دولت سیزدهم از کنار چاله‌ها عبور نکردند بلکه آنها را رفع کردند و این انگیز کار و خدمت را بیشتر می‌کند و مشارکت بالا هم در جذب اعتبار و تزریق آن مهم است.

زارعی‌کوشا گفت: مشارکت مردم، حمایت نمایندگان استانی و پیگیری مدیران استانی و صاحبان نفوذ مسیر مطالبه‌گری مردم را بالا می‌برد.

وی عنوان کرد: شاهراه اقتصادی کردستان راه آهن سنندج باشماق است که باید ادامه یابد و طرفیت و امکانی برای کردستان فراهم می‌کند تا توسعه را در استان افزایش دهد.

استاندار کردستان اظهار کرد: امنیت و سلامت برگزاری انتخابات در استان تأمین شده است و توسط مدیران استان هم به طور جد پیگیری می‌شود و بیان اینکه شاخص امنیت در کردستان بالا است هم خالی از لطف نیست.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: افزایش آمادگی امنیت برگزاری انتخابات تقویت شده و بحث ایجاد فضای رقابتی و مشارکتی هم با حضور مردم ممکن می‌شود.

روستاهای با مشارکت بالا سهم خوبی از اجرای پروژه‌ها را دریافت می‌کند

وی بیان کرد: مشارکت روستاها هم در بحث اعتبارات و اجرای پروژه عمرانی و توسعه‌ای مطرح است که هر روستایی که مشارکت در آن بالا باشد می‌تواند سهم خوبی از اجرای پروژه‌ها دریافت کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه اهمیت انتخابات از این‌رو است که کارهای نیمه تمام را پایان می‌بخشد، تصریح کرد: در بحث مسکن ملی کردستان یکی از استان‌های دارای اولویت در تقاضا است که مشارکت مردم می‌تواند در ادامه این روند تأثیرگذار باشد و جدیت در ادامه و پایان را افزایش دهد.

وی بیان کرد: از مردم استان تقاضامندم علاوه بر افزایش مشارکت خود در انتخابات اهمیت حضور در اول وقت را هم مد نظر داشته باشند.

زارعی‌کوشا گفت: یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی و ۱۱ شعبه سیار در انتخابات فردا در کردستان فعال بوده و تعامل بین دستگاه اجرایی و نظارتی استان هم خوب است که امیدواریم ۱۵ تیر به مراتب مشارکت مردم را بیش از ۸ تیر شاهد باشیم.

کد خبر 6156766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha