۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۰:۱۶

رییس تبلیغات اسلامی گناوه:

شهرستان گناوه مهیای اقامه عزای سالار شهیدان می‌شود

شهرستان گناوه مهیای اقامه عزای سالار شهیدان می‌شود

گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: شهرستان گناوه با ظرفیت تبلیغی و اماکن مذهبی خود و برپایی ایستگاه‌های محرم و نمایشگاه سنتی، محرم را پرشوتر از سال‌های قبل رقم خواهد زد.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شعار ملی «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» با هشتگ طرف درست تاریخ به عنوان شعار مشترک جامعه محبان اهل‌بیت (ع) و هیأت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر ۱۴۰۳ انتخاب شد.

وی ادامه داد: انتخاب این شعار، این پیام را به جهانیان مخابره خواهد کرد که اگر خواهان آزادی و پایمردی و استقامت هستید باید به سیره شخصیت عظیم الهی امام حسین (ع) عمل کنید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام به عنوان سرور آزادگان، شعار «هیهات من الذله» را به صورت عملی اجرا کرد و از همه بشریت خواست که نه با ظالم عقد اخوت ببندید و نه زیر بار ظلم بروید.

حجت الاسلام محمدی افزود: در دنیای کنونی که تحولات جهانی رقم خورده و مردم زیر بار ظلم رفته، آگاه شده‌اند و شعار هیهات من الذله را سر می‌دهند، طرف درست تاریخ ایستاده‌اند و به حمایت از مظلومان عالم همانند غزه و فلسطین قیام کرده‌اند و پاسخ تاریخ را این گونه می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: شهرستان دارالمومنین گناوه از شهرستان‌های مذهبی استان بوشهر با سابقه طولانی در عزاداری‌های سنتی و سبکی اصیل برگرفته از آئین و شعائر دینی در کشور که زبانزد است امسال نیز همچون سال‌های گذشته با نزدیک شدن ماه محرم، ماه عزای آل الله با سیاه پوش کردن حسینیه‌ها، تکایا و معابر شهری مهیای عزاداری سالار شهیدان است.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: این شهرستان با ظرفیت تبلیغی و اماکن مذهبی خود، برپایی ایستگاههای محرم و مواکب و همچنین نمایشگاه سنتی، علم گردانی، سینه زنی و دمام زنی محرم را پرشورتر از سال‌های قبل رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: همچنین در این ایام خطبا و روحانیون، مردم را با راه و حرکت سید الشهدا و سیره زندگی آن حضرت آشنا خواهند کرد.

کد خبر 6156786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha