۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۷:۰۴

عرشی عنوان کرد؛

تب دنگی برای چه کسانی خطرناک تر است

تب دنگی برای چه کسانی خطرناک تر است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: گروه‌های حساس در معرض خطر بیشتری نسبت به ابتلا به تب دنگی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی افزود: احتمال بیماری تب دنگی در افرادی که به مناطق آلوده سفر کرده‌اند، بیشتر است. علائمی چون تب و خونریزی از لثه و استخوان درد در این افراد اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هر فرد ممکن است بر اثر نیش پشه آلوده به این بیماری دچار شود، اما افرادی که در گروه‌های حساس هستند، از جمله بیماران زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی و بیماران قلبی حساس‌تر هستند و باید بیشتر از آنها مراقبت شود.

عرشی گفت: نوبت اول ابتلاء به این بیماری خفیف‌تر است، اما در موارد ابتلای مجدد بیماری مهلک تری ایجاد می‌کند که خطر جانی دارد.

وی افزود: خطر مرگ بر اثر تب دنگی در افراد مبتلا یک درصد است، البته در صورت ابتلاء، سرعت تحت درمان بودن و رسیدگی به بیمار از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند.

عرشی به افرادی که به مناطق آلوده به تب دنگی مسافرت می‌کنند، توصیه کرد: از داروهای دور کننده پشه و اسپری‌های دارویی استفاده کنند و در طلوع و غروب آفتاب که گزش پشه زیاد است، در مکان‌های آلوده قرار نگیرند و خود را در معرض هوای آزاد قرار ندهند.

وی ادامه داد: این پشه در مکان‌های مرطوب به ویژه ظرف آب تخم ریزی و تکثیر می‌کند و باید از نظر بهداشتی نیز افراد تلاش کنند محیط خود را از مکان‌های مورد نظر تکثیر پشه آئدس پاکسازی کنند.

کد خبر 6156800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha