۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲:۳۷

تشکیلات خودگردان فلسطین:

فلسطینیان در برابر گسترش شهرک سازی ها بی تفاوت نخواهند نشست

فلسطینیان در برابر گسترش شهرک سازی ها بی تفاوت نخواهند نشست

تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت به تصمیم تل آویو برای گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری باعث موجی از انتقادهای داخلی و بین المللی از اقدام تل آویو شده است.

بر این اساس، نبیل ابورودینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک های جدید در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

وی خاطر نشان کرد: گسترش شهرک سازی های غیرقانونی مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین و داشتن سرزمین یکپارچه برای آنها می شود. بی تردید چنین اقداماتی باعث صلح و امنیت نخواهد شد.

ابورودینه با اشاره به خشم عمومی فلسطینیان از اقدامات بی پروای صهیونیست ها، افزود: مردم فلسطین نسبت به تصمیمات مقامات افراطی کابینه نتانیاهو برای گسترش شهرک سازی های بی تفاوت نخواهند بود. انجام چنین اقداماتی به دلیل چراغ سبز آمریکا رخ می دهد. ما از دولت بایدن می خواهیم در این زمینه مداخله کرده و مانع از اجرایی شدن طرح های جدید شهرک سازی در کرانه باختری شود.

براساس طرح جدید شهرک سازی های صهیونیست ها که بزرگترین غصب زمین های فلسطینیان در کرانه باختری طی ۳ دهه اخیر به حساب می آید، این رژیم به دنبال افزایش صهیونیست های شهرک نشین در این منطقه به یک میلیون نفر است. اکنون ۷۰۰ هزار صهیونیست در شهرک های ساخته شده در کرانه باختری زندگی می کنند.

کد خبر 6156823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      0 0
      دقیقا هم هدف رژیم همینه گسترش تسلط بر کل خاک فلسطین و با مستقر کردن بیشتر یهودی ها و این رژیم فروعون برای آینده نسل خود در این سرزمین . بهتر اینه که شهرک ها رو سرشون به ویرانه تبدیل بشه حتی یک نفر هم حاضر به زندگی ادامه حیاط در این شهرک ها نباشه برگردند به اروپا مکان لانه آشیانه خودشان در آن کشورها