۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۱۶

گزارش در حال به‌روزرسانی است+ فیلم و عکس

جشن بزرگ انتخاب در قزوین/همه خواهیم آمد

جشن بزرگ انتخاب در قزوین/همه خواهیم آمد

قزوین- مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده مردم قزوین در پای صندوق های رای از اولین لحظات رای گیری آغاز شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در قزوین با حضور گسترده مردم در قزوین از دقایقی پیش آغاز شده و بدون شک امروز در کارنامه مردم استان قزوین به عنوان روزی درخشان و ماندگار ثبت خواهد شد.

۱۴:۰۰ مشارکت ۲۵ درصد مردم قزوین در انتخابات ریاست جمهوری

محمدمهدی اعلایی از مشارکت ۲۵ درصد مردم قزوین در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: تا نیمه روز جمعه ۲۵ درصد از واجدان شرایط پای صندوق رای آمده اند و انتظار می رود این عدد تا پایان زمان اخذ رای رشد چشمگیر داشته باشد.

وی افزود: فضای رقابتی انتخابات تنگاتنگ شده و امروز شاهد رقابت بین دو جریان سیاسی مهم هستیم و طبیعی است که در این دور رقابت‌ها مشارکت بیشتری نسبت به دور اول صورت گیرد.

استاندار قزوین در خاتمه گفت: مردم صاحبان انتخابات هستند و ایشان می‌توانند در این امر نظارت داشته باشند و موارد مربوط به تخلفات را به ناظرین پای صندوق‌های رأی گزارش دهند، تمامی انتخابات‌های کشور ما خدشه ناپذیر هستند و متولیان برگزاری انتخابات از هیچ تلاشی برای صیانت از رأی مردم کوتاه نمی‌آیند.

۱۲:۳۰ درگیری در طارم با حضور نیروهای امنیتی به پایان رسید

حسین رجبی دادستان قزوین از پایان درگیری در طارم سفلی خبر داد و عنوان کرد: یک مورد یک اختلاف و درگیری اندک در طارم صورت گرفته بود که با دخالت همکاران در حوزه امنیت، حل و فصل شد و خوشبختانه دیگر در این منطقه مشکل خاصی نداریم.

۱۱:۳۰ حضور اقوام و اقشار مختلف در پای صندوق رای

مردم با ظاهر و پوشش های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند تا برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

این حضور مردم صحنه های زیبایی را در قزوین خلق کرده و انتخابات با نشاط در حال برگزار است.

۱۱:۰۰ استقبال خوب مردم قزوین از انتخابات ریاست جمهوری

حامد فتوحی دبیر ستاد انتخابات استان قزوین از استقبال خوب مردم قزوین از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: تا ساعت ۱۰ صبح مشارکت مردم قزوین از ۱۰ درصد عبور کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود که سطح مشارکت تا پایان ساعت قانونی انتخابات، نسبت به دور اول افزایش داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و نظارت هرچه بهتر انتخابات، در این دور در هر ۱۰ شعبه یک بازرس ویژه استاندار حضور دارد که می‌توانند گزارشات تخلفات را به صورت مستقیم بررسی کنند بیان کرد: در خصوص حضور صندوق سیار در شرکت شهرک‌های صنعتی نیز باید گفت شعب سیار ما برای حضور در برخی اماکن دارای یک شرایط خاصی است و باید ساعت حضور صندوق سیار در روزهای پیشین در سامانه انتخاباتی ثبت می‌شد که متأسفانه اعلام آمادگی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در روزهای پیشین انجام نشد.

۹:۰۰ حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پای صندوق رای

آیت الله عابدینی نیز با حضور در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) رای خود را به صندوق رای انداخت. ملک پور فرماندار قزوین و جمعی از اساتید حوزه علمیه نماینده ولی فقیه در استان قزوین راه همراهی می کردند.

۸:۳۰ حضور رای اولی ها در پای صندوق رای

حضور رای اول ها که در طی یک هفته برای بار دوم در پای صندوق رای حاضر می شوند در شعب اخذ رای خودنمایی میکند. این بار نوجوان قزوینی که برای اولین بار در پای صندوق رای حاضر شده است خنده ای بر لب دارد.

این نوجوان قزوینی با ویلچر برای تعیین سرنوشت خود به میدان آمده است.

۸:۲۷ حضور فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در پای صندوق رای

سردار رفیعی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز با حضور در مسجد امام حسن عسگری (ع) شهرک کوثر قزوین رای خود را در صندوق رای انداخت.

۸:۲۰ حضور بانوی مسن قزوینی با ویلچر در پای صندوق رای

بانوی مسن قزوینی در حالی که تصویری از شهید جمهور و سید شهیدان خدمت در دست داشت برای حضور در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پای صندوق رای حاضر شد. این بانوی مسن قزوینی با ویلچر در پای صندوق رای حاضر شده بود.

۸:۱۵ حضور در صندوق رای با تصویر شهید سلیمانی

جوان قزوینی با تصویری از تمثال شهید سلیمانی در پای صندوق رای حاضر شد. او که اولین رای شعبه مدرسه شهید مجابی قزوین را به صندوق می انداخت با همراه خانواده و عکس شهید سلیمانی در پای صندوق حاضر شد.

۸:۱۰ عکسبرداری از برگه‌های تعرفه رأی و انتشار آن ممنوع است

عباس کاظمی معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان ضمن تأکید بر لزوم حفظ امنیت و امانتداری در فرآیند انتخابات تاکید کرد: عکسبرداری از برگه‌های تعرفه رأی، هرگونه سوءاستفاده و همچنین انتشار آن در فضای مجازی یا به صورت عمومی ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کاظمی اظهار کرد: علت این ممنوعیت به دلیل جلوگیری از خرید و فروش رأی و هرگونه سوءاستفاده بوده و قطعاً با همکاری همه مردم به عنوان برگزار کنندگان اصلی انتخابات، روز جمعه شاهد یک رقابت کاملاً سالم از طرف هر دو نامزد انتخابات خواهیم بود.

وی بیان کرد: حق رأی و انتخابات به عنوان امانتی در دست شهروندان است و حفظ این امانت از اهمیت بالایی برخوردار است، از طرفی امنیت و سلامت انتخابات از اولویت‌های اصلی ستاد انتخابات بوده و هرگونه تلاش برای نقض این اصول با جدیت دنبال و به هر گونه تخلفی با قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

ساعت ۸:۰۰ آغاز فرایند رای‌گیری در ۱۰۸۹ شعبه اخذ رای در قزوین

فرایند رأی گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قزوین از دقایقی پیش در بیش از ۱۰۸۹ شعبه استان قزوین آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

در این رقابت تنگاتنگ حدود ۹۶۰ هزار نفر از مردم استان قزوین باید از میان ۲ کاندیدا ۱ نفر را برای ۴ سال به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی انتخاب کنند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در قزوین در ۸۳۰ شعبه ثابت و ۲۵۹ شعبه سیار برگزار خواهد شد و مردم استان قزوین در ۷۰۰ شعبه اخذ رأی شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی می‌توانند رأی خود را به صندوق اخذ رأی بیاندازند.

این گزارش در حالا تکمیل است...

کد خبر 6156889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha