۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۱

مهر گزارش می دهد؛

۸۶۰ هزار نفر از قمی ها واجد شرایط رای گیری

۸۶۰ هزار نفر از قمی ها واجد شرایط رای گیری

قم- ۸۶۰ هزار نفر از قمی ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای گیری و آماده خلق حماسه ای دیگر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، از ساعت ۸ صبح روز جمعه و همزمان با سراسر کشور دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست در شهر مقدس قم آغاز شد.

در استان قم ۸۶۰ هزار نفر واجد شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فرمانداری قم اعلام کرده، ۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار برای اخذ آرای شهروندان استان قم در نظر گرفته شده است.

در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز ۱۰ صندوق رأی که برخی ویژه آقایان، برخی ویژه بانوان و برخی نیز به صورت خانوادگی است پیش بینی شده است.

مسجد مقدس جمکران نیز با استقرار سه صندوق رأی آماده دریافت آرای مردم قم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

استاندار قم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ملت بزرگ ایران در برهه‌های مختلف در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی در میدان حضور داشته اند.

سید محمد آقامیری گفت: دشمنان نظام حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف را برنمی تابند و این حضور برای ملت ما آبرو است.

آقامیری گفت: رئیس جمهوری که با رأی قاطع مردم انتخاب می‌شود در محافل بین الملل نماینده همه مردمی است که در برابر استکبار ایستاده اند به همین رأی بالا بسیار اثربخش خواهد بود.

نماینده عالی دولت در قم اضافه کرد: امروز ایران اسلامی قدرت منطقه است و امید است با حضور گسترده و با شکوه مردم در صحنه انتخابات، چشم طمع دشمنان کور شود.

وی گفت: در حال حاضر همه مقدمات برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان قم فراهم و همه عوامل اجرایی و تجهیزات برای برپایی انتخابات باشکوه و با صلابت آماده است.

استاندار قم در خصوص فعالیت صندوق‌های سیار در استان قم ابراز کرد: صندوق‌های سیار چندین وظیفه دارند که مهمترین آن، این است که به جاهایی بروند که تجمع بیشتری دارند.

آقامیری افزود: در برخی مناطق روستایی به دلیل حمایت کم نمی‌توان صندوق ثابت بگذاریم و صندوق سیار با استقرار در آن محل در مدت زمان مشخصی آرا مردم را دریافت می‌کنند.

وی گفت: ۷۵ صندوق رأی سیار در شهر قم بر اساس زمانبندی فرایند رأی گیری را در کمک به شعب اخذ رأی ثابت فعالیت دارند تا امر رأی گیری تسهیل شود.

آقامیری بیان کرد: طبق آمار، استان قم در دور نخست بر اساس میزان مشارکت سوم را داشته و در نرخ افزایش نرخ رشد مشارکت که ۴ درصد بوده، بعد از استان تهران، قم رتبه دوم را بدست آورد که این امر نشان از حضور فعال مردم در صحنه انتخابات دارد.

آقامیری گفت: ما در سه استان نخست با مشارکت بالا، بیشترین مسکن سازی را داشته ایم و خدمات دولت شهید رئیسی در این استان‌ها چشمگیر بوده که این امر معنا دار است که هر کجا خدمات بهتر بوده، شاهد حضور و مشارکت بهتر مردم در صحنه مشارکت بوده ایم.

آقامیری بیان کرد: سابقه مردم قم از اول انقلاب اسلامی تا به امروز نشان داده که همواره در صحنه‌ها حضور داشتند و اگر این انتخابات در فصل دیگری برگزار می‌شد شاهد مشارکت بیشتر قمی‌ها بودیم که یکی از دلایل آن خروج طلاب از قم به دلیل تعطیلی دروس بوده است.

استاندار قم تصریح کرد: قم در انتخابات اسفند ماه سال قبل در زمینه میزان نرخ مشارکت رتبه نخست کشور را به دست آورد.

وی افزود: مردم ما وقتی می‌بینند دولتمردان به فکر معیشت آنان هستند آنان نیز در میدان مشارکت حضور خواهند یافت.

نماینده عالی دولت در استان قم بیان کرد: در استان قم ۴ شاخص سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده به صورت مطلوب دنبال شده و برای مشارکت حداکثری نیز تلاش زیادی شده که در این راستا مراجع عظام تقلید و علما مردم را ترغیب کردند تا در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و طلاب و دانشگاهیان و اصناف و اقشار مختلف مردم نیز بر حضور حداکثری تاکید دارند که این امر موجب افزایش مشارکت می‌شود.

آقامیری گفت: مردم صداقت و اخلاص شهید رئیسی در خدمت رسانی به کشور را دیدند که در مجموع این موارد سبب شد تا مشارکت در قم افزایش یابد.

وی با اشاره به برخی اقدامات شاخص دولت در قم افزود: ماه‌های گذشته پست برقی با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان طی هفت ماه در قم احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت که این امر به تأمین برق پایدار استان کمک شایانی کرده است.

استاندار قم با بیان اینکه جاده ورجان- قم به جاده مرگ معروف بود گفت: در این دوره این جاده که ماهانه سه کشته داشته به صورت رفت و برگشت احداث و تعریض شد و پل ورجان نیز در همین روزها افتتاح خواهد شد که از زمان بهره برداری این محور تاکنون کشته‌ای نداشتیم.

وی گفت: ملت بزرگ ایران همواره زمان شناس بوده اند و در صحنه حضور دارند و به خصوص مردم با بصیرت قم که انقلاب از این شهر آغاز شد حضور خوبی در عرصه انتخابات دارند.

اقامیری عنوان کرد: ۴۳ درصد مردم قم در انتخابات دوره نخست ریاست جمهوری شرکت نکردند که از آنان درخواست داریم برای آینده کشور در انتخابات حضور یابند تا مشارکت بالای ۷۰ درصدی را شاهد باشیم.

استاندار قم بیان کرد: در قم سالم‌ترین انتخابات را برگزار کردیم که این امر مورد تأیید همه جریان‌های سیاسی بوده است و تلاش شده که هیچ گونه جانبداری از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت نگیرد و تهدید کردیم در صورت بروز این اتفاق به صورت قانونی برخورد می‌کنیم چراکه این امر در قانون حرم انگاری شده است و خوشبختانه موردی در این زمینه گزارش نشده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت انتخابات گفت: در قم حتی یک صندوق ناامنی نداشتیم و همه شرایط برای ایجاد یک شرایط رقابت سالم وجود داشته و دارد.

استاندار قم گفت: وقتی انتخاباتی سالم و امنیت خوبی در انتخابات داشته باشیم مشارکت نیز بالا می‌رود و در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم قم در نرخ مشارکت جز سه استان نخست بوده و در افزایش نرخ مشارکت نیز رتبه دوم را به دست آورده است.

کد خبر 6157042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha