۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۹

خداییان:

حضور حداکثری در انتخابات زبان دشمنان را کوتاه می‌کند

حضور حداکثری در انتخابات زبان دشمنان را کوتاه می‌کند

رییس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت و گفت: حضور حداکثری در انتخابات زبان دشمنان را کوتاه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در فرآیند رأی گیری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حسینیه ارشاد حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس سازمان بازرسی گفت: حضور حداکثری در انتخابات زبان دشمنان را کوتاه می‌کند.

خدائیان بیان داشت: همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات موجب ارتقا داخلی و خارجی کشور می‌شود.

وی گفت: من کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم به مردم شریف ایران پیام بدهم. مردم ما آگاه هستند و می‌دانند که شرکت در انتخابات حق تک تک مردم ایران است. آن هم حقی که سرنوشت ساز است. کسی که امروز به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، تصمیماتش آینده ما و فرزندان ما را رقم خواهد زد.

وی در ادامه اظهار کرد: نباید نسبت به این مهم بی تفاوت باشیم. باید حضور پیدا کرده و حق خود را اعمال کنیم و شخص اصلح را انتخاب کنیم. از طرف دیگر مشارکت در انتخابات یک تکلیف نیز می‌باشد. حضور حداکثری ما در انتخابات جایگاه کشور را در جامعه بین الملل و در داخل ارتقا می بخشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه تصریح کرد: مشارکت در انتخابات به تصمیمات کشور اعتبار می بخشد. امنیت ساز است. مقام معظم رهبری نیز بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشته و این را به عنوان یک اصل انتخاب می‌کنند. مهم در وهله اول این است که حضور حداکثری داشته باشیم و در مرتبه بعد فرد اصلح را انتخاب کنیم. امیدوارم امروز خداوند کمک کند تا مردم حضور حداکثری داشته و انتخاباتی را رقم بزنند که در تاریخ کشور بی نظیر باشد.

فرآیند اخذ رأی در شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز ۱۵ تیرماه آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

گفتنی است؛ امروز، رأی‌گیری در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه برگزار می‌شود که از این تعداد، ۳۴ هزار و ۵۲۲ شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

مدارک لازم برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که رأی گیری با ۵ مدرک قابل انجام بود، در این انتخابات تنها شناسنامه و کارت ملی در اخذ رأی قابل پذیرش است و در صدها شعبه اخذ رأی خارج از کشور نیز رأی‌گیری با گذرنامه نیز قابل انجام است.

کد خبر 6157119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha